پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرفروش‌ترین خودروهای لوکس جهان+ اسامی

آلمانی‌ها در رقابت خودروسازان لوکس پیش‌ افتادند.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۷ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

در بررسی‌ای که برای میزان فروش خودروهای لوکس صورت گرفت، دو خودروساز آلمانی یعنی BMW و مرسدس بنز مقام‌های اول و دوم را کسب کردند. البته این دو خودروساز هرساله پیشتاز بیشترین فروش بین لوکس‌ها هستند، این بار اما BMW توانست با قدرت حریف خود را پشت سر گذاشته و به رتبه اول برسد. BMW با اختلافی زیاد با مرسدس-بنز پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان شد. این خودروساز آلمانی در سال 2023 دومیلیون و 253هزار و 835 دستگاه خودرو فروخت که 7.3درصد از سال 2022 بیشتر بود.

بنز سال گذشته دومیلیون و 43هزار و 800 دستگاه خودرو فروخت. به گزارش BBC بنز و ب‌ام‌و هر سال رقابتی نزدیک برای فروش بیشتر دارند، اما سال گذشته اختلاف دو شرکت زیاد بود. بنز می‌گوید به دلیل نداشتن قطعات و تغییراتی که باید برای ساخت مدل‌های جدید در کارخانه‌ها می‌داد، نتوانست در ماه‌های آخر سال گذشته تعداد خودروی بیشتری به مشتریان تحویل دهد.

آئودی با فروش یک‌میلیون و 895هزار و 240 دستگاه در سال 2023 سومین تولیدکننده خودروی لوکس جهان شد. نکته قابل‌توجه در آمار فروش خودروسازان لوکس در سال گذشته نزدیک شدن تسلا به این سه شرکت آلمانی است. تسلا با 38درصد افزایش نسبت به سال قبل، یک‌میلیون و 808هزار و 581 خودرو فروخت. این شرکت اکنون با فاصله‌ای کم چهارمین خودروساز لوکس جهان است.

در صورتی که فروش تسلا در سال جاری به اندازه سال گذشته رشد کند، این شرکت می‌تواند رقیبی جدی برای ب‌ام‌و باشد. هر سه خودروساز لوکس آلمانی در سال گذشته خودرو‌های الکتریکی بیشتری فروختند. ب‌ام‌و با 92درصد رشد نسبت به سال قبل 330هزار و 956 خودروی الکتریکی فروخت.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی