پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اکستریم VX

آیا اکستریم VX پرچمدار فصل جدید خودروهای لوکس در بازار ایران است؟

اکستریم VX نخستین محصول این برند لوکس تازه وارد و پرچمدار خودروهای صفر کیلومتر در بازار ایران بوده که این روزها بسیاری از کارشناسان آن را پرچمدار فصل جدید خودروهای لوکس در بازار ایران می دانند.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اما آیا این اسیوویفول سایز لوکس می تواند چنین لقبی را یدک بکشد؟ برای پاسخ به این سوال مهم در ادامه قصد بررسی امکانات رفاهی، ایمنی، مشخصات فنی، گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت این خودرو را داریم و در قسمت اول اکستریم VX را از نظر امکانات ایمنی و رفاهی بررسی می کنیم.

امکانات رفاهی اکستریم VX

1. نمایشگرهای سه گانه

یکی از بارزترین ویژگی های اکستریم VX که به محض ورود به کابین متوجه آن می شوید، وجود سه نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد بوده که شامل یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی در قسمت میانی داشبورد و یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی در مقابل سرنشین جلو است. این سه نمایشگر مجموعا قطری معادل 40 اینچ داشته و طراحی آنها بی شباهت به سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی جدیدترین محصولات مرسدس بنز موسوم به هایپراسکرین نیست.

به موجب این نمایشگرهای دیجیتالی، اکستریم سعی کرده در طراحی کابین VX تا حد امکان کمتر از کلیدهای فیزیکی استفاده کند و عمده امکانات این خودرو به وسیله همین نمایشگرهایدیجیتالی قابل کنترل بوده که تجربه فراموش نشدنی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. وی ایکس تنها خودرو در بازار ایران بوده که دارای چنین کابین مدرن و مطابق با ترند روزی بوده و هیچ یک از رقبای این خودرو این تعداد نمایشگر روی داشبورد یا نمایشگر لمسی با این ابعاد را ندارند. بدین ترتیب از این جهت VX در میان رقبا پیشرو و پرچمدار محسوب می شود.

1. راحتی بی نهایت

یکی از ویژگی های مهم کابین اکستریم VX که طراحان تمرکز زیادی روی آن داشته اند، به ارمغان آوردن بالاترین سطح از رفاه و آسایش برای سرنشینان بوده است. طول نزدیک به 5 متری این خودرو در کنار فاصله بین دو محور 2.9 متری که از عمده رقبا بیشتر بوده و کابینی بسیار بزرگ و جادار را برای اکستریم VXبه ارمغان آورده است. اکستریم VX تنها خودروی صفر کیلومتر در بازار ایران بوده که دارای سیستم تهویه مطبوع سه کاناله با دریچه های مجزا برای سرنشینان در ردیف اول، دوم و سوم است. راننده و سرنشین جلو همچنین سرنشینان عقب هرکدام به صورت مجزا امکان تنظیم دما و دور فن سیستم تهویه بسته به نیاز خود را دارند. اما جدا از سه گانه بودن سیستم تهویه، این خودرو دارای فیلتر جاذب ذرات PM.2.5 و قابلیت یونیزه کردن هوای داخل خودرو است.  همچنین اکستریم VX دارای 23 بلندگو در سراسر کابین بوده که باعث شده حالتی شبیه به نشستن در سالن کنسرت برای همه سرنشینان شبیه سازی شود.

2. صندلی

صندلی های اکستریم VX به نحوی طراحی شده اند که بدن سرنشینان را به خوبی در بر بگیرند و بالاترین سطح از راحتی را برای آنها به ارمغان می آورد. تودوزی صندلی های این خودرو از چرم بسیار با کیفیت ناپا بوده که روی قسمت نشیمن و پشتی آنها سوراخ هایی تعبیه شده که به گردش بهتر هوا در این قسمت کمک می کند. صندلی راننده امکان تنظیم به صورت الکترونیکی به همراه گودی کمر به همراه سه مموری را دارد. همچنین صندلی سرنشین نیز قابلیت تنظیم به صورت تمام برقی را داشته و برای این صندلی تکیه گاه پا نیز تعبیه شده که به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود. برای تنظیم صندلی های ردیف جلو می توان از کلیدهای که روی رودری ها مشابه با خودروهای مرسدس بنز تعبیه شده استفاده کرد. همچنین صندلی سرنشین جلو دارای Boss Key بوده که سرنشینان از ردیف دوم امکان تنظیم صندلی ردیف جلو و حتی جمع کردن آن با هدف داشتن فضای بار بیشتر را دارند. سرنشین در ردیف جلو نیز با باز کردن تکیه گاه پا و همچنین خواباندن صندلی، می تواند حالتی شبیه به تخت را شبیه سازی کند. بدین ترتیب امکان رفتن به سفرهای تفریحی و کاری طولانی در راحتی کامل با اکستریم VX برای شما مهیا شده است. این خودرو دارای سه ردیف صندلی با چیدمان 2+3+2 بوده و صندلی های ردیف جلو هر دو دارای گرمکن و سردکن سه حالتهو همچنین 5 مد ماساژ در سه سطح هستند. به جرات می توان گفت که VX تنها خودروی موجود در بازار ایران بوده که چنین ماساژور کاربردی و با کیفیتی را برای صندلی های جلو دارد.

صندلی های ردیف دوم در اکستریم VX نیز دارای گرمکن و سردکن سه حالته بوده که سرنشینان ردیف دوم به کمک پنل تعبیه شده در بین دو صندلی جلو امکان دسترسی به آن را دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی