پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیشتازی قیمت پراید از کوییک در بازار خودرو!

با تغییرات قیمتی در بازار خودرو، قیمت پراید از کوییک بیشتر شد. محصولات شرکت‌های مختلف نیز افزایش یا کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

پس از افزایش ناگهانی قیمت خودرو در هفته گذشته، در چند روز اخیر نیز شاهد افت و خیز قیمت‌ها بوده‌ایم. نکته‌ای که مشهود است، تغییرات جزئی قیمت‌ها در بازار آزاد خودروهای داخلی و مونتاژی است. با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، حال باید ببینیم در نهایت این تغییرات قیمتی تا کجا ادامه خواهد داشت.

قیمت پراید همچنان افزایش می‌یابد

قیمت خودرو امروز سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ نسبت به دو روز گذشته با توجه به بالا پایین شدن نرخ دلار، افت و خیز محدودی را تجربه کرده است؛ اما نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تغییرات کمتری از نظر درصد قیمت‌ها شاهد بوده‌ایم. نکته قابل تأمل در این لیست، افزایش بی‌سابقه قیمت پراید بوده است.

خودرو پراید ۱۱۱ توقف تولید شده که به‌عنوان اقتصادی‌ترین خودرو صفر کیلومتر بازار، آن هم با مدل سال ۱۳۹۹ در بازار ایران با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت، در چند روز اخیر با افزایش ۴۵ میلیونی به ۳۹۰ میلیون تومان رسید و به این ترتیب از کوییک دنده‌ای ساده با قیمت ۳۸۵ میلیون تومان نیز گران‌تر شده است.

شاهین G نیز به‌عنوان سدان پرطرفدار سایپا که هفته گذشته تا مرز ۶۷۰ میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری می‌شد، اکنون با حدود قیمت ۶۶۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سمند سورن پلاس بنزینی نیز نسبت به ۲ روز گذشته افت قیمت ۹ میلیونی را تجربه کرد و با قیمت ۶۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو هفته گذشته تا مرز قیمت ۶۷۸ میلیون تومان را نیز تجربه کرده بود.

تارا اتوماتیک V2 نیز در روزهای گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده بود که حالا با افت قیمت حدود ۸ میلیونی نسبت به روز گذشته با قیمت ۸۸۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. پژو پارس TU5 نیز با کاهش اندک قیمت، در بازار با حدود قیمت ۷۳۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. دنا پلاس اتوماتیک نیز با افزایش قیمتی چشمگیر حدود ۹۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی پرطرفدار نیز شاهد افت و خیز قیمتی زیادی در برخی از محصولات بوده‌ایم. جک j4 آپشنال که به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک مونتاژی بازار شناخته می‌شود حدود ۲۰ میلیون تومان نسبت به روزهای گذشته افت قیمت را تجربه کرده و اکنون با قیمت ۸۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ام وی ام X22 دنده ای اسپرت نیز با ثبات قیمت تقریبی، با قیمت حدود ۷۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

خودرو محبوب کمپانی فردا موتورز با نام T5 که به‌عنوان یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود حدود ۵۰ میلیون کاهش قیمت را تجربه کرد و اکنون حدود ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. فونیکس آریزو ۶ پرو نیز سدان پرطرفدار مدیران به‌شمار می‌رود که حدود ۲۰ میلیون تومان نسبت به ۲ روز گذشته افزایش قیمت داشته و قیمت آن به مرز ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.

کی ام سی J7 سدان اسپرت و پرسروصدای کرمان موتور با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به روزهای اخیر در بازه قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود. پیکاپ کرمان موتور با نام T8 نیز با افت قیمت جزئی، امروز با حدود قیمت ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومانقیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی