پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقفگاه معلولان

جریمه پارک خودرو در محل پارک معلولین چقدر است؟

سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، در یک برنامه تلویزیونی درباره نرخ تخلف پارک در جایگاه جانبازان و معلولان توضیح داد.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۷ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

وی افزود: در جدول تخلفات ساکن، هیچ رقمی بالاتر از این نوع جریمه که مربوط به توقف در محل اختصاصی پارک خودروی جانبازان و معلولان است وجود ندارد؛ چراکه مبلغ جریمه 105 هزار تومانی گران‌ترین جریمه ای است که در جدول تخلفات ساکن وجود دارد و برای فرد متخلفی که اقدام به پارک و توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولان کند درنظر گرفته می‌شود.

سرهنگ شریفی گفت: پلیس با نصب تابلوی مخصوص در محل توقف و محل اختصاصی پارک جانبازان و معلولان از رانندگان دیگر می‌خواهد که در این محل توقف نکنند ولی متاسفانه برخی از رانندگان رعایت نکرده و مشکلاتی را برای این قشر آسیب پذیر ایجاد کرده و پلیس مجبور می‌شود گران‌ترین نرخ تخلف از نوع تخلفات ساکن را برای آنان در نظر بگیرد.

توقیف خودروهای پارک شده در جایگاه معلولان

سرهنگ علی اصغر شریفی، رییس‌ مرکز اطلاع رسانی پلیس ‌راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: یکی  از محل هایی که توقف در آن ها توسط دیگر  رانندگان ممنوع است ، محل  پارک ویژه جانبازان و معلولین است که واقعا این تابلو خیلی  مفهوم دارد. محل  پارک جانبازان و معلولین محلی  است که خودروی فردی باید در این محل توقف که مشخصا توانایی کمتری نسبت به بقیه دارد و پلاک معلولین و جانبازان فقط در این محل باید پارک کند.

وی افزود: اگر خودرویی به صورت دوبله در کنار این محل پارک کند معلول  به سختی می تواند خودرو را از  محل پارک دربیاورد که بعضا این کار  برای این افراد بسیار مشکل و در برخی  مواقع اصلا امکان پذیر نیست. در این محل ها تابلوی حمل  با جرثقیل نیز نصب می‌شود و اگر  خودرویی در این محل که مختص  پارک معلولین و جانبازان هست، پارک کنند به پارکینگ منتقل خواهد شد.

سرهنگ شریفی تاکید کرد: شیرهای  آتش  نشانی نیز همین مصداق  را دارند و رانندگان نباید مقابل این شیرها پارک کنند چرا که در مواقعی که به این شیرها نیاز دارند، تیم های  آتش نشانی باید مستقر  شده و کار  امداد و نجات را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی