پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مروری بر محصولات تولیدی و وارداتی فرداموتورز در نمایشگاه خودرو تهران

فردا موتور از جمله خودرو سازان بخش خصوصی كشور است كه طی سال جاری سعی كرده سبد محصولات خود را در سگمنت های مختلف گسترش دهد.

javankhodro
یکشنبه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛

اين خودروساز كه در پنجمين نمايشگاه خودرو تهران نيز حضور داشت، محصولات مختلفی از جمله خودروهای توليدی كراس اوورهاي SX5،T5 و سدان 511 و نیز خودروي محبوب و با كيفيت سوبا M4 را به نمايشگاه آورده است. در ميان اين خودروها سوبا ام ٤ هيبريد به عنوان يكی از پرآپشن ترين خودروهاي لوكس موجود در كشور بيش از ديگر توليدی ها مورد توجه بازديدكنندگان از غرفه فردا موتور قرار گرفت.

اما فردا موتور در اين نمايشگاه تنها با اين محصولات حضور نيافت! زيرا دو دستگاه خودروي نورسيده MG و جيلی نيز از ديگر ستاره های اين غرفه بودند.
MG 5 يكی از اين خودروهايست كه در كلاس سدان های متوسط بازار قرار دارد. اين خودرو قرار است با يك موتور ١.٥ ليتری ١١٨ اسب بخاري و گشتاور ١٥٠ نيوتن متری وارد بازار ايران شود. اين خودرو به يك گيربكس CVT مجهز شده است. اما بدون شك MG GT كه سابقه مثبتی هم در بازار ايران دارد محصول ديگر وارداتی فردا موتور است. خودرويی كه با رنگ آبی فيروزه ای در نمايشگاه حضور داشت. ام جی جی تی از يك موتور ١.٥ ليتري ١٧٣ اسب بخاري با ٢٥٠ نيوتن متر گشتاور بهره می برد. وظيفه انتقال قدرت به محور جلو برعهده يك گيربكس دوكلاچه ٧ سرعته است.

جيلي آزكارا هم از جمله خودروهاي جذاب فردا موتور است. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDIبا تکنولوژی شرکت ولوو بهره مي برد. موتور آن بی شك يكي از بهترين موتورهاي توربو موجود در خودروهاي چيني است. البته اين خودرو در حقيقت يك نمونه هيبريدي است و به همين دليل یک موتور الکتریکی ۴۸ واتي هم در اين خودرو وجود دارد. موتور بنزینی به تنهایی می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند كه به خودي خود اعداد مناسبي است. همچنين موتور برقی هم ۱۳ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر قدرت و گشتاور دارد. به اين ترتيب مجموع قدرت دو موتور به ۱۹۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور مي رسد. گیربکس اين خودرو دوكلاچه ۷ سرعته است. اين خودوو ليست بلندبالايي از آپشن ها و امكانات رفاهي و ايمني دارد.

جیلی آزکارا

جیلی ژئومتری C برقي هم ديگر خودرویی بود كه در اين غرفه حضور داشت. اين خودرو برقی از طراحي خاصي برخوردار است و موتور برقی آن ٢٠٤ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باتري هاي اين خودرو در ٤٥ دقيقه به ٨٠ درصد شارژ مي رسند و براي شارژ كامل نيز به ٧.٥ ساعت زمان نياز دارند. اين خودرو نيز به ويژه در بخش را رادارها امكانات كاملی دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی