پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریموت بلوتوثی

انواع ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی به مالکان این امکان را می‌دهد که کنترل و مدیریت دستگاه‌های مختلف را به ساده‌ترین شکل ممکن، صورت بپذیرند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

ریموت بلوتوثی به مالکان این امکان را می‌دهد که کنترل و مدیریت دستگاه‌های مختلف را به ساده‌ترین شکل ممکن، صورت بپذیرانند. وجود این دسته از محصولات و ساخت و تولید آنها، کمک شایانی به امر کیفیت بهره‌وری و تجربه کاربری افراد کرده است. به همین سبب برآن شدیم تا در طول یک مطلب، به بررسی انواع ریموت بلوتوثی پرداخته و شما عزیزان را با اصلی‌ترین تفاوت‌های موجود در بین این محصولات آشنا کنیم. آگاهی و شناخت انواع ریموت بلوتوثی این امکان را به شما عزیزان خواهد داد که برای محصولات خود، مناسب‌ترین گزینه ممکن را مورد استفاده قرار داده و از انتخاب خود به هیچ عنوان پشیمان نشوید.

کاربرد انواع ریموت بلوتوثی

در اولین گام بررسی انواع ریموت بلوتوثی، به این موضوع خواهیم پرداخت که از این دسته از محصولات، در چه دستگاه‌ها و سیستم‌هایی استفاده می‌شود؟ انواع ریموت بلوتوثی با بردها و مشخصات مختلف، امروزه برای کنترل ورود و خروج و درب مختلف ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سمت دیگر، از انواع ریموت بلوتوثی برای مدیریت دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود. به این طریق دیگر، برای روشن و خاموش کردن بسیاری از دستگاه‌ها، از جمله موتورهای مورد استفاده در درب‌ها و یا هر وسیله الکتریکی دیگری، احتیاجی به نزدیک شدن به دستگاه‌ها وجود نداشته و به راحتی هرچه تمام‌ترین می‌توان از فواصل بسیار دورتری نیز، این اقدامات را صورت پذیرانید.

تقسیم‌بندی انواع ریموت بلوتوثی

به منظور اینکه یک تقسیم‌بندی جامع در رابطه با انواع ریموت بلوتوثی داشته باشیم، از یک ملاک اصلی استفاده می‌کنیم. به طوری که مهم‌ترین و شاید بارزترین تفاوت بین ریموت‌های مختلف، مربوط به فرکانس کاری آنهاست و این فرکانس کاری، عاملی است تا برقراری ارتباط بین یک دستگاه و ریموت به درست‌ترین شکل ممکن صورت گیرد. شایع‌ترین و مرسوم‌ترین فرکانس‌هایی که در انواع ریموت بلوتوثی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرکانس‌های 315 و 433 مگاهرتز هستند. بر همین اساس و بر حسب اینکه یک ریموت، توانایی برنامه‌پذیری بین این دو فرکانس مختلف را داشته باشد یا خیر، انواع ریموت بلوتوثی را می‌توان به دو دسته جامع ثابت و متغیر طبقه‌بندی کرد.

الف) ریموت‌های کد متغیر

در بین انواع ریموت‌ بلوتوثی، یکی از مدل‌هایی که عملا جدیدتر و هوشمندتر از سایر مدل‌ها به حساب می‌آید، ریموت‌های متغیر هستند. این دسته از ریموت‌ها، به مالک این توانایی را می‌دهند که بین دو فرکانس کاری 315 و 433، سوئیچ کرده و به سادگی، توانایی برنامه‌ریزی بین این دو فرکانس را دارند. از روی همین متغیر بودن، می‌توان پیش‌بینی کرد که در بین انواع ریموت بلوتوثی، ریموت‌های متغیر، دامنه استفاده بسیار گسترده‌ترین داشته و به خوبی در سیستم‌های مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد. از طرفی، با وجود این موضوع، می‌توان پیش‌بینی نمود که قیمت این ریموت‌ها نیز نسبت به سایرین، در محدوده بالاتری قرار خواهند داشت.

یکی از اصلی‌ترین اجزای موجود در بین این دسته از ریموت‌ها، جامپر ستینگ آنهاست که با کمک‌گیری از آن، می‌توان به سادگی ریموت‌های مختلف را بین این دو فرکانس متفاوت، سوئیچ داد و از هرکدام از فرکانس‌ها، متناسب با شرایط استفاده کرد. عاملی که محبوبیت این دسته از ریموت‌ها را در بین انواع ریموت بلوتوثی بیشتر کرده است، بکارگیری از همین جزء حیاتی و مهم است. به جامپر ستینگ خوب، به راحتی دست مالک را در انتخاب فرکانس مناسب باز گذاشته تا وی بتواند در شرایط و محیط‌های مختلف، از ریموت خود استفاده کرده و آنرا بکار گیرد. جامپر ستینگ پارامتری است که در ریموت‌های ثابت، شاهد حضور آن نبوده و معمولا به جای آن از کریستال‌های خاص برای تولید ریموت ثابت استفاده می‌شود. ریموت‌های ثابت دسته‌ای دیگر از انواع ریموت بلوتوثی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ب) ریموت‌های کد فیکس

انتخاب فرکانس مدنظر، باید در اولین گام صورت گیرد. بدین صورت می‌بایست به افرادی که قصد استفاده از آنرا دارند، توصیه نمود تا قبل از خریداری یکی از آنها، فرکانس کاری مجموعه یا سیستم خود را درنظر داشته و متناسب با همان فرکانس، دست به خرید از بین انواع ریموت بلوتوثی بزنند. در مدل‌های ثابت، فرکانس کاری ریموت، با کمک ‌گیری از یک کریستال مخصوص، حفظ شده و ثابت می‌ماند تا به این طریق بتوان به سادگی از آنها، در محیط‌های مشخص استفاده نمود. در رابطه با مقایسه صورت گرفته بین این دو مدل، همواره انتخاب برنده، مربوط به دستگاه و سیستمی است که این ریموت در آینده قرار است در آن، بکار گرفته شود.

ریموت

محصولات موجود در بازار

با کمی گشت و گذار و جستجو در بازار انواع ریموت بلوتوثی با انواع مختلفی از انها روبرو خواهید شد. تنوع موجود در آن، در وهله اول مربوط به تفاوت فرکانس‌های کاری سیستم‌های مختلف بوده و در گام بعدی، مربوط به مدل‌های مختلفی از محصولات است که در بازار وجود دارد. برای مثال، در بررسی انواع ریموت بلوتوثی می‌توان به محصولاتی مثل ریموت بلوتوث 433، ریموت بلوتوث 315، ریموت بلوتوث کلیدخور 315 پرایدی، 433 پرایدی یا پژویی اشاره کرد. با وجود تمامی نکاتی که تا به اینجای مطلب در رابطه با انواع ریموت بلوتوثی بیان داشتیم، بنابراین مهم‌ترین عامل در امر خریداری این دسته از محصولات، توجه ویژه به فرکانس کاری آنهاست.

ریموت

در این نوشتار تلاش کرده‌ایم به بررسی اجمالی انواع ریموت های بلوتوثی بپردازیم. با مطالعه اینمقاله می توانید به شناختی نسبی نسبت به این تجهیزان برسید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت هامین و یا تماس با شماره 02171057135 اطلاعات کاملی از محصولات همراه با لیست قیمت بروز و جزئیات کامل را دریافت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی