پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

رونمایی از نخستین موتور ملی سه استوانه تزریق مستقیم

در سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت به همراه دهمین نمایشگاه موتور تهران که صبح امروز با حضور وزیر صمت در سالن همایش های شرکت ساپکو برگزار شد، از نخستین موتور ملی سه استوانه تزریق مستقیم ایران خودرو رونمایی شد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایکوپرس- هدف از برگزاری این همایش دو روزه که با همکاری همه استادان و کارشناسان حوزه قوای محرکه برگزار شده، ارایه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فنی در زمینه موتور و خودرو است. بر این اساس، چشم انداز این همایش، بررسی راهبردهای آینده کاربرد موتور احتراقی در خودروسازی و توسعه کاربردهای غیرخودرویی موتورهای احتراقی است.

از جمله محورهای این همایش، تحقیق و توسعه و سازندگان رده یکم، چرخه‌های رانندگی، موتور و خودروی برقی و دورگه، موتور و پیل سوختی هیدروژنی، مهندسی احتراق و آلایندگی، دینامیک سیالات و ترمودینامیک موتورهای درون‌سوز، خنک کاری و انتقال حرارت، روش های طراحی و ساخت در قوای محرکه، صحه گذاری و قابلیت اطمینان و مدیریت هوشمند الکترونیک و نگاشت است.

در خلال این همایش دو روزه، مقالات شفاهی و دیواری از سوی صنایع و دانشگاه ها ارایه و میزگردهای تخصصی و کارگروه های علمی و اجرایی با حضور کارشناسان دانشگاهی و صنعتی، حول محور چالش های اصلی کشور، برگزار خواهد شد.

در انتهای این همایش نیز، در جشنواره علمی و فنی از برترین های حوزه های پایان نامه، کتاب، ثبت اختراع و طرح پژوهشی، تقدیر می‌شود.
گفتنی است، شرکت‌ها و صاحبان صنعت موتور و خودرو داخلی و خارجی به طور گسترده در نمایشگاه‌های موتور این همایش با آخرین تکنولوژی و دستاوردهای خود مشارکت کرده‌اند.

وزیر صمت، معاون برنامه ریزی وزیر نفت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت ساپکو، مدیرعامل شرکت ایپکو و جمعی از معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه و مجموعه های صنعتی کشور، از شرکت کنندگان در نخستین روز این همایش بودند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی