پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زامیاد

افزایش سرمایه ۴۳ درصدی شرکت زامیاد از محل سود انباشته

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت خودروسازی زامیاد روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور اکثریت سهام‌داران و سایر مراجع قانونی برگزار و پیشنهاد هیات مدیره این شرکت مبنی بر افزایش سرمایه ۴۳ درصدی از محل سود انباشته به تصویب رسید.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز، این افزایش سرمایه با هدف بهره مندی از معافیت مالیاتی مقرر در بند (هـ) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بهبود ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج نقدینگی شرکت، بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در صنعت، بهبود سرمایه در گردش و تقویت جریان های نقدی در پشتیبانی خط تولید و بهبود معاملات در بازار سرمایه انجام شده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این شرکت زامیاد به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی و تقویت توان تولیدی و توسعه سبد محصولات خود با ارائه مستندات به سازمان بورس اوراق بهادار، مجوز افزایش سرمایه خود را از ۲۵.۶۷۳.۰۸۹.۸۵۰.۰۰۰ ریال به ۳۶.۶۵۱.۴۳۹.۸۵۰.۰۰۰ ریال دریافت کرده بود.

صرفه‌جویی مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه ۴۳ درصدی شرکت زامیاد، بیش از 2.195 میلیارد ریال برآورد شده است.

شایان ذکر است، پس از پایان این مجمع، جمعی از سهام‌داران حقیقی و‌ نمایندگان سهام‌داران حقوقی، در یک نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد زامیاد، ضمن تبادل نظر، سوالات تخصصی و پیشنهادات خود را ارائه و موارد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی