پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چگونه مصرف سوخت را در اتومبیل، کاهش دهیم ؟

رکورد جدید مصرف بنزین در راه است؟

رئیس صنف جایگاهداران کشور اظهار داشت: در حال حاضر رقم مصرف بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است و طی دو ماه آینده رکورد مصرف بنزین در اواخر ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲ در کشور شکسته و جابجا خواهد شد.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اسدالله قلیزاده  درباره روند مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: در حال حاضر رقم مصرف بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است و طی دو ماه آینده رکورد مصرف بنزین در اواخر ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲ در کشور شکسته و جابجا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیر افزایش مصرف بنزین در کشور از حد نرمال فراتر رفته است و از تولید تا توزیع، حمل و مصرف همه از روند کنونی ناراضی هستند، گفت: مهم‌ترین مسئله در حوزه کنترل مصرف، تولید خودروهایی با مصرف پایین و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

رئیس صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه کشورهای انگشت‌شماری در دنیا می‌توانند در شرایط فعلی ما تاب‌آوری داشته باشند، تصریح کرد: طی سال جاری در مصرف روزانه بنزین بین ۸ کشور اول جهان قرار داشته‌ایم، بنابراین قطعا لازم است تصمیمات صحیحی در حوزه بهینه‌سازی و اصلاح فرایندها اتخاذ شود، زیرا تداوم شرایط فعلی به طوری که هر روز به رکوردهای جدیدی دست یابیم آسیب‌های بسیار بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: بخش خصوصی و از جمله جایگاه‌های سوخت در کنار بخش‌های دولتی، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت نفت تمام تلاش خود را برای سوخت‌رسانی می‌کنند تا هیچ مشکل و اخلالی وجود نداشته باشد. اما لازم است مسئولین مربوطه نسبت به اجرایی کردن برنامه‌های مربوط به کاهش مصرف و بهینه‌سازی اقدامات لازم را بکار ببندند.

قلیزاده تاکید کرد: سریع‌ترین اقدامات و پیشنهاد ما برای دولت در جهت کاهش مصرف سوخت و در واقع جلوگیری از هدررفت سوخت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزینی آنها با خودروهای جدید است که تصویب آئین‌نامه مربوط به آن با تاخیر مواجه بوده است.

وی بیان داشت: قطعا در وضعیت فعلی قصوری متوجه مردم ما نیست و افزایش فشار به بخش‌های خصوصی و دولتی در خصوص تامین و توزیع سوخت بهترین راهکار نیست بلکه باید در حوزه مصرف فکر جدی کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی