پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودروهای دست دوم

تعلل وزارت صنعت در واردات خودرو/ ورود تنها ۸ هزار خودرو به کشور!

طبق گزارش گمرک ایران، تا اول اسفندماه سال جاری تنها ۸ هزار دستگاه خودرو سواری وارداتی ترخیص شده است.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۵ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

طرح واردات خودروهای سواری به داخل کشور حدود یک سال است که به‌صورت جدی آغاز شده، اما نکته مهم حجم واردات این محصولات و ترخیص خودروهای وارداتی است که پس از اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران این عدد پایین‌تر از حد انتظارات بوده است.

آمار ترخیص خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۲

آمار دقیق ترخیص خودروهای وارداتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا تاریخ یکم اسفندماه سال جاری ۸ هزار و ۴۰ دستگاه خودرو سواری بوده است. در بین شرکت‌های واردکننده خودرو سواری به کشور، گروه خودروسازی سایپا با واردات ۱ هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو سواری در ۱۱ ماهه سال جاری در صدر بزرگترین واردکننده‌های خودرو سواری به کشور قرار گرفت. شرکت کرمان خودرو با واردات ۱۰۰۰ دستگاه، معین خودرو ایرانیان با ۷۳۶ دستگاه، ماموت خودرو با ۶۱۶ دستگاه، بهمن موتور با ۵۹۷ دستگاه، ایران خودرو با ۵۰۶ دستگاه، ایساکو کیش با ۴۵۰ دستگاه، کرمان موتور با ۲۹۹ دستگاه، کوشا خودرو نگین با ۲۱۸ دستگاه و پارس خودرو با ۴۶۳ دستگاه، در رده‌های بعدی شرکت‌های عمده واردکننده خودرو قرار گرفتند.

طبق آمار اعلام شده از سوی گمرک ایران ۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو سواری در ۱۱ ماهه سال جاری، توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی توسط سایر واردکنندگان انجام گرفته است. در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۳۲۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۰ میلیون و ۱۸۱ هزار دلار وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی