پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ چقدر تغییر می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین سوالات اقتصادی شهروندان این است که قیمت خودرو تا عید نوروز چه تغییری می‌کند؟ بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کند که بازار خودرو قبل و بعد از عید نوروز چه تغییری می‌کند؟

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تغییرات قیمت خودرو در بازار ایران به مولفه‌های بسیاری بستگی دارد. بازار خودرو به طور سنتی زمانی که به شب عید نزدیک می‌شود، نوساناتی را تجربه می‌کند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان بازار این است که تا پایان سال جاری، قیمت خودرو چه تغییراتی خواهد داشت.

در حال حاضر نوسانات نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضای بازار و انتخابات پیش روی مجلس در تاریخ ۱۱ اسفند مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی بازار خودرو به شمار می‌روند. سوال اصلی دیگر این است که عوامل تأثیرگذار فوق چه تغییراتی برای سال آینده خواهند داشت و بازار خودرو را به چه سمت و سویی می‌کشانند؟

صدرایی یکی از کارشناسان صنعت خودرو ضمن پیش‌بینی آینده بازار، نگاهی به سال آینده می‌کند و با توجه به شرایط موجود روند احتمالی قیمت خودروها را توضیح می‌دهد.

به اعتقاد وی دولت قصد دارد به هر روش ممکن، نرخ ارز را حداقل تا چند روز آینده ثابت نگه دارد تا دیگر بازارها نیز به تبعیت آن، تغییری نداشته باشند. از سوی دیگر با توجه به افزایش نسبی تقاضا تا پیش از عید، در صورتی که خودروسازان بتوانند پاسخگوی آن باشند، نوسانات بازار خودرو هم در حد بسیار جزئی خواهد بود؛ اگرچه خودروسازان ثابت کردند که هیچ وقت نمی‌توانند این افزایش تقاضای سالانه نزدیک عید را تأمین کنند.

تغییرات سال آینده نیز وابسته به شرایط سیاسی اقتصادی کشور بوده که از نظر بابک صدرایی، قطعا تغییراتی خواهد داشت و همین موضوع باعث نوسان قیمت خودرو می‌شود.

کارشناسان معتقدند که ثبات در سیاست‌های اقتصادی، کنترل تورم، و افزایش عرضه خودرو می‌تواند به تعدیل قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ کمک کند. اما باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه سرنوشتی در انتظار قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی