پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرداخت+کرایه+تاکسی

پرداخت کرایه تاکسی‌ها الکترونیک می‌شود

پرداخت کرایه تاکسی در سال آینده الکترونیک می‌شود.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی ها در سال آینده خبر می دهد و می گوید برای افرادی که به هر دلیلی نمی توانند از این روش پرداخت کرایه داشته باشند سازو کارهای کمکی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بحث الکترونیک شدن پرداخت کرایه تاکسی ها می گوید:«هم اکنون بحث ساماندهی نحوه پرداخت کرایه و هوشمند سازی تاکسی ها را دنبال می کنیم. نرخ کرایه شناور هم تنظیم شده تا تقدیم شورای شهر تهران شود. پس از اینکه این موضوع به نتیجه رسید جزئیات مربوط به آن را اعلام خواهیم کرد.»

مالکی در ادامه افزود:« درخصوص ساماندهی نحوه پرداخت کرایه، یکی از مشکلاتی که ما در بحث تاکسیرانی داریم، درگیری های ناشی از پرداخت کرایه به دلیل عدم وجود پول نقد و پول خرد است. با توجه به اینکه بیشتر تراکنش‌های مالی از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود و در تاکسی‌ها دستگاه پوز نداریم، اکنون به این سمت می‌رویم که پرداخت کرایه تاکسی از طریق کیو آر کد نصب شده روی شیشه تاکسی انجام شود.»

وی در خصوص سازو کار این نحوه پرداخت هم می گوید:«نحوه کار به این صورت است که مسافران با اسکن این کیو آر کد وارد درگاه “شهرزاد” می شوند و از این طریق کرایه خودشان را پرداخت می کنند. ساز و کار اجرایی اپلیکیشن شهرزاد به گونه‌ای است که به محض پرداخت کرایه، مسافر می‌تواند از طریق قسمت منوی تراکنش ها در اپلیکیش از این موضوع مطلع شود. علاوه بر این پیامک واریز برای راننده هم ارسال می شود که این موضوع یک اطمینان خاطر برای مسافر و راننده ایجاد می کند.»

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد:«در یک ماه گذشته با هدف ترغیب رانندگان تاکسی به استفاده از این روش پرداخت، طرح اهدای رایگان لاستیک را گذاشتیم که طی آن به 400 نفر از رانندگان تاکسی که بیشترین تراکنش مالی را در زمینه پرداخت الکترونیک داشتند، در نیمه مبارک شعبان لاستیک رایگان اهدا می شود. امیدواریم در این زمینه مسافران هم همکاری لازم را داشته باشند، چون این طرح به صورت فصلی برگزار می شود که یک طرح حمایتی از رانندگان تاکسی هم به شمار می رود تا برخی از اقلام مورد نیاز آنها را از جمله لاستیک را به این ترتیب و با ارائه بسته های تشویقی به این عزیزان اهدا کنیم.»

مالکی از برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی ها در سال آینده خبر می دهد و می گوید:«بحث ساماندهی نحوه پرداخت و پرداخت الکترونیک را به صورت جدی در دستور کار قرار داده ایم، اما هستند شهروندانی که به دلایل مختلف امکان پرداخت کرایه از طریق اپلیکیشن و به صورت الکترونیک را ندارند. باتوجه به این موضوع ساز و کارهای کمکی نیز درحال بررسی است، اما هدف گذاری ما این است که برای سال 1403 به سمتی برویم که پرداخت کرایه تاکسی به صورت کامل از روش الکترونیک انجام شود.»

انتهای پیام/

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی