پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فونیکس NEV

فونیکس NEV ، چهارمین برند از مدیران خودرو در راه بازار ایران

در این مراسم از لوگوی مخصوص خودروهای پاک فونیکس رونمایی شد. یک بال از لوگوی فونیکس به رنگ آبی در آمده و پسوند NEV کنار آن درج شده است.

javankhodro
شنبه - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

پنجشنبه گذشته شرکت مدیران خودرو طی مراسمی فونیکس NEV و محصولات آن را معرفی کرد و با دعوت از مشتریان فونیکس برقی، اساتید و صاحب نظران همراه با برگزاری نشست تخصصی ، به معرفی تکنولوژی این خودروها پرداخت.

علاوه بر تیگو8 پرو eپلاس که چندی قبل به مشتیان تحویل شد، قرار است FX برقی ، تیگو ۷ پرو e پلاس پلاگین هیبرید و آریزو8 پلاگین هیبرید نیز به جرگه خودروهای برقی فونیکس بپیوندند.

فونیکس NEV مخفف New Energy Vehicle است که روی خودروها با انرژی‌های نو تاکید دارد. قرار است بخش فونیکس NEV متمرکز بر خودروهای پاک و انرژی‌های نو باشد.

فونیکس NEV

در مراسم رونمایی از برند فونیکس NEV مِن (معاون مدیرعامل مدیران خودرو) گفت: «در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، خودروهای انرژی نو به‌خوبی توانسته‌اند ترکیبی از فناوری‌های توسعه‌یافته را در کنار حفاظت از محیط‌زیست عرضه کنند. خودروهای انرژی‌ نو به‌طور کلی، آینده صنعت‌خودرو چه در ایران و چه در سراسر جهان را رقم می‌زنند. در هفته‌های اخیر همه ما با مساله آلودگی‌ هوا درگیر بودیم و این آلودگی، تهدید جدی برای سلامت ما به‌شمار می‌رود. مدیران‌خودرو برای کمک به‌حفظ محیط‌ زیست، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است و ما معتقدیم می‌توانیم با معرفی فناوری‌های نوآورانه و محصولات کم‌مصرف NEV تغییری در این شرایط ایجاد کنیم. همچنین امیدواریم محصول NEV ما بتواند تجربه رانندگی راحت، کارآمد و سازگار با محیط‌زیستی را برای خریدارانش فراهم کند.»

فونیکس NEV

براساس آمارها، سال گذشته میلادی تولید خودروهای الکتریکی در آمریکا و چین تا دو برابر افزایش داشته و در اتحادیه‌اروپا نیز تولید خودروهای بنزینی ۳۵.۸ درصد، دیزلی‌ها ۱۴.۹ درصد، هیبریدها ۲۵.۶ درصد، خودروهای تمام‌برقی‌ ۱۳.۶ درصد و پلاگین-هیبریدها ۷.۹ درصد رشد داشته است. در این زمینه می‌توان گفت برنامه‌های تولید و فروش ترکیبی است و هدف تنها فروش برقی‌ها نیست.

هنوز هم در تمام نقاط دنیا تردید برای خرید خودروهای برقی وجود دارد. اما به مرور با افزایش زیرساخت های مربوطه، این دغدغه ها برطرف می شود. البته ما باید توجه کنیم که سبدی از محصولات تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبرید باید عرضه شود تا مشتری بتواند تنوع در انتخاب داشته باشد. به علت وجود موتور الکتریکی، مصرف سوخت در خودروهای هیبریدی کمتر است. در نتیجه می‌تواند مسافت بیشتری را با هر باک بنزین و شارژ باتری کامل سپری کند. مسافت پیموده شده در حالت ترکیبی توسط خودرو هیبریدی در محدوده ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر است که بیش از یک خودرو بنزینی است.

فونیکس NEV

در ادامه مدیر خدمات پس از فروش خودروهای NEV اشاره کرد: ممکن است خودروهای هیبریدی در نگاه اول به اندازه خودروهای سنتی قابل اعتماد نباشند، اما ضمانت‌های هفت الی ۱۰ ساله روی خودروهای هیبریدی، سرمایه شما را محافظت می‌کند. برند فونیکس NEV برای ضمانت تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید اقدام به ارائه ضمانت ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری روی خودرو و باتری لیتیومی کرده است که نگرانی مشتریان را برطرف می‌کند و گواهی بر اطمینان این خودروساز از محصولی است که روانه بازار می‌کند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی