پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هونگچی H5

هونگچی H5 ، سدان لوکس و تشریفاتی چه ویژگی هایی دارد؟

با آغاز شدن مجدد واردات خودرو و عرضه برخی خودروهای چینی به صورت وارداتی، یکی از برندهایی که خبر عرضه‌اش در بازار ایران حسابی سر و صدا به پا کرده، هونگچی است. برندی لوکس که ساخته‌هایش تا حدی با دیگر خودروهای چینی که این روزها در بازار می‌بینیم متفاوت است.

javankhodro
شنبه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

استفاده از محصولات این برند در تشریفات رئیس جمهور چین و ناوگان پلیس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین آمار بالای فروش این محصولات در این کشورها، نشان می‌دهد با یک چینی معمولی طرف نیستیم. هونگچی قرار است توسط زیر مجموعه گروه بهمن به اسم بی ام کارز که قرار است روی محصولات وارداتی گروه بهمن تمرکز کند، به همراه دیگر برند زیر مجموعه گروه خودروسازی فاو یعنی بستیون یا همان بسترن سابق به ایران بیاید.

اولین محصول هونگچی که قرار است شاهد حضور آن در ایران باشیم، سدان H5 است که در حقیقت ارزان‌ترین گزینه در میان سدان‌های هونگچی به شمار می‌رود. نسل دوم H5 که در سال 2022 توسط هونگچی معرفی شده، قرار است با یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های قابل انتخاب به ایران بیاید. یکی از مهمترین نکات این خودرو، شکل گرفتن آن بر اساس پلت فرم نسل سوم مزدا 6 است. علی‌رغم مشکلاتی که هونگچی در سال های فعالیتش با آن ها دست و پنجه نرم کرده، اما خودروسازی فاو توانسته جایگاه این برند را در بازار چین و دیگر بازارها تثبیت کند و به نظر می‌رسد با توجه به سطح تجهیزات و طراحی خاص این خودرو و حضور نداشتن وارداتی‌های نسبتا گران قیمت از برندهای معتبر، H5 بتواند شروع خوبی را برای هونگچی در بازار ایران رقم بزند.

هونگچی H5

برای نسل دوم H5 علاوه بر پیشرانه های 1.8 و 1.5 لیتری، یک پیشرانه قدرتمند دو لیتری هم در نظر گرفته شده که بی ام کارز اقدام به وارد کردن قوی‌ترین نسخه کرده است. این پیشرانه می‌تواند 222 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شود و می‌تواند هیکل سنگین (بیش از 1.6 تن) این سدان لوکس را ظرف 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچون طراحی خاص بدنه، طراحی کابین و متریال به کار رفته در این قسمت نشان می‌دهد که حساب هونگچی از دیگر برندهای چینی که تا امروز در ایران دیده‌ایم جداست. علاوه بر طراحی فوق‌العاده کابین H5 و استفاده از متریال بسیار باکیفیت، فهرست تجهیزات ایمنی و رفاهی این سدان لوکس هم قابل توجه است.

هونگچی H5

از جمله امکانات هونگچی H5 می‌توان به سقف پانورامای برقی، صندلی‌های برقی جلو با گرمکن و سردکن، تهویه اتوماتیک دوکاناله، پاکسازی هوای کابین، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، تشخیص اجسام متحرک اطراف خودرو، دوربین ثبت وقایع، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم، اپل کار پلی، نور پردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، جلو آمپر دیجیتال، استارت استاپ اتوماتیک، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، سیستم صوتی حرفه ای، بازشو برقی درِ صندوق عقب، آینه حساس به نور، رانندگی بین خطوط،۹ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان و ترمز اضطراری اتوماتیک اشاره کرد. پیشرانه قدرتمند H5 ناخوداگاه ما را به یاد ماکسیما و استقبال چشمگیر از آن در بازار ایران می‌اندازد. برای همین با توجه به کابین لوکس، طراحی سنگین و چشمگیر و از همه مهمترین پیشرانه پرقدرت و آپشن های متنوع، به نظر می رسد H5 سرنوشت خوبی در بازار ایران داشته باشد.

هونگچی H5

همان طور که اشاره شد، بیشتر هم کلاس‌های آسیایی و اروپایی H5 شانس ورود به ایران را ندارند. اما اگر بخواهیم هونگچی H5 را جوری معرفی کنیم که بیشتر با سبک و سیاقش آشنا شوید، باید از نظر ابعاد آن را با هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و کیا اپتیما مقایسه کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی