پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمایی چری از برند جدید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

بر اساس گزارش های موجود، شرکت چری به عنوان بزرگترین صادر کننده خودرو از چین به سراسر جهان، در نمایشگاه خودرو پکن 2024 با هدف دست یابی سهم بیشتر از بازار جهانی از برند جدیدش در حوزه خودروهای انرژی نو رونمایی خواهد کرد.

مهدی درفشی
شنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

اولین محصول چری تحت برند جدید موسوم به یوجی (Yueji) یک خودرو پلاگین هیبرید اسپرت خواهد بود که از فناوری هوش مصنوعی نیز بهره مند است. شایان ذکر است که هوش مصنوعی این خودرو توسط شرکت iFlyTek طراحی شده است.

علاوه بر این، چری درنظر دارد که با نمایش نسل چهارم پلت فرم QPower خود در اتو چاینا، بازدیدکنندگان را شگفت زده کند. علاوه بر خودروهای برقی امکان ساخت خودروهای دارای موتور احتراق داخلی، هیبریدی و هیدروژنی نیز روی پلتفرم جدید چری وجود دارد.

بد نیست بدانید نمایشگاه بین المللی خودرو پکن که در سال 1990 تأسیس شد، به عنوان نمایشگاه خودرو چین (اتو چاینا) نیز شناخته می شود. تاکنون این نمایشگاه برای 17 دوره متوالی با موفقیت برگزار شده است و به زودی در اردیبهشت ماه شاهد برگزاری دوره 18 آن خواهیم بود. نمایشگاه خودرو چین که هر دو سال یک بار در پکن برگزار می شود، به عنوان یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرو در جهان شناخته شده و در بسیاری از جنبه ها از جمله مقیاس نمایشگاه، تعداد غرفه داران و بازدیدکنندگان، مشارکت رسانه ها و غیره، به رسمیت شناخته شده است.

خودروهای انرژی جدید (NEVs) در ایران

مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری چری در ایران، مدتی است که عرضه محصولات پاک چری تحت برند فونیکس NEV را در کشور آغاز کرده است. برای جزئیات بیشتر، باید گفت که فونیکس تیگو8 پرو e پلاس اولین محصول برند فونیکس NEV است که وارد بازار شده و به زودی نیز شاهد عرضه تیگو7 پرو e پلاس با این برند در بازار کشور خواهیم بود. علاوه بر دو محصول نام برده، در آینده نسخه برقی FX هم با برند فونیکس NEV پا به جاده های ایران خواهد گذاشت.

 

در همین ابتدا باید گفت که FX برقی در مجموع 224 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور خالص را در چنته دارد و وظیفه ذخیره نیرو در این خودرو بر عهده پک باتری 61 کیلووات ساعتی آن است. باید به این نکته اشاره کرد که فونیکس NEV به عنوان اولین عرضه کننده – با تیراژ بالاتر نسبت به رقبا – در بازار ایران به شمار می رود که شروع به عرضه خودرو پلاگین هیبرید در بازار کرده و قصد دارد تا کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خودروهای پاک را ارتقا دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی