پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیونت جک N60

کامیونت 12 تن جک محصول جدید آرین دیزل در راه ایران

شرکت آرین دیزل در برنامه دارد تا کامیونت 12 تن جک را در سال جاری به بازار کشور عرضه کند.

مهدی درفشی
دوشنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

طبق گفته سعید محمودی مدیر بخش محصولات تجاری برند جک، آرین دیزل این کامیونت را در شش ماهه‌ی اول سال 1403 به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین محمودی در خصوص افزایش سهم بازار محصولات آرین دیزل گفت: برای سال 1403 آرین دیزل روی تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت و کامیون هدف گذاری کرده است. این امر باعث می‌شود که سهم این شرکت از بازار خودروهای سنگین از 24 درصد به 40 درصد افزایش پیدا کند.

کامیونت جک سری N

اشنایی با کامیونت‌های جک

آرین دیزل با معرفی و عرضه کامیونت جک سری N توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. این کامیونت، رگ و ریشه ای چینی دارد و محصول کمپانی جک بوده که سابقه 50 ساله در تولید خودروهای باری و تجاری دارد. حالا این کامیونت توسط آرین دیزل مونتاژ و به بازار ایران عرضه می شود. نکته جالب توجه در این کامیونت ابعاد آن بوده که توانایی فعالیت در سطح شهر را دارد و همین عامل با توجه به نوع خیابان و مسیر شهرهای ایران که عمدتا مناسب برای تردد کامیونت ها و خودروهای باری با ابعادی نسبتا کوچک است، سبب می شود تا از این کامیونت به عنوان محصولی کاربردی یاد شود.

کامیونت جک N60

 

ویژگی دیگر کامیونت جک سری N آرین دیزل، فضا و طراحی کابین این کامیونت است. لازم به ذکر است که کابین این محصول به نوعی طراحی شده که تختی هم برای استراحت سرنشینان در نظر گرفته شده است. وجود یک صفحه نمایش دیجیتال امکان مشاهده اطلاعاتی نظیر دمای مایع خنک کننده، فشار روغن، میزان سوخت، دمای حرارت آب و نشانگر‌های بستن کمربند و درب‌ها و قفل اتاق را به وجود آورده است. کامیونت جک با مجهز بودن به امکاناتی نظیر ترمزبادی مجهز به سیستم ای بی اس ، ترمز اضطراری و سیستم پایداری خودرو در پیچ ها امنیت کامل شما به هنگام رانندگی و حمل بار را تضمین می ‌کند. این محصول آرین دیزل توانسته تست‌ های چهار گانه در دمای بسیار بالا، رطوبت زیاد، سرمای شدید و فشار پایین هوای ارتفاعات را با پیمودن ۱۰۰۰۰۰۰ کیلومتر مسافت، با موفقیت پشت سر بگذارد.

کامیونت جک N60

خانواده این کامیونت توانایی زیادی در پاسخگویی به نیاز بازار را دارد. به این علت که کامیونت جک سری N در 3 تناژ: 6 تن، 8.5 تن و 9 تن به بازار عرضه می شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این نوع کامیونت جک مدل موتور آن است که از نوع CUMMINS ISF3.8S5154 بوده و توانایی تولید 154 اسب بخار قدرت دارد که در دور موتور 2600 RPM و 500 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1200 الی 1900 به دست می آید. همچنین این پیشرانه 3.8 لیتری از استاندارد آلایندگی euro5 بهره مند است. ناگفته نماند که سیستم کلاچ این کامیونت بادی روغنی است که به صورت تک صفحه‌ای خشک دیافراگمی کار می‌ کند. کمپانی جک برای سیستم گیربکس این کامیونت، از گیربکس‌های ساخت کمپانی جک استفاده می کند.

کامیونت جک N60

نکته دیگری که نمی توان از آن چشم پوشی کرد مجهز بودن این کامیونت به فنر تخت بوده که اجازه می ‌دهد تا با تعداد کمتری لایه فنر، بار بیشتری قابل حمل باشد. به کارگیری این تکنولوژی باعث می ‌شود تا طول عمر سیستم افزایش یابد و از وزن کلی خودرو نیز کاسته شود. در لایه فنرها از تکنولوژی پینینگ ثانویه استفاده شده که از نظر متالورژی، بسیار مستحکم‌ تر و مقاوم ‌تر از سایر لایه فنرهای مشابه است. استفاده از فریم بزرگ جداگانه باعث افزایش ۱۰ درصدی استحکام خودرو شده است.

کامیونت جک N60

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، کامیونت جک سری N در زمره کامیونت های کاربردی قرار می گیرد که به سبب برخورداری از ویژگی های فنی مناسب و ابعاد مطلوب آن می تواند یکی از گزینه های مناسب برای انجام امور باری در سطح شهر باشد.

انواع کاربری های عمومی و خاص جک سری N

جک سری N از نوع باری مسقف، چادری، فلزی و باری فلزی و چوبی و بغل دار، یخچالدار، کمپرسی، تانکردار، بالابر و خودروبر تولید می شود و البته برای این خودرو کاربری های متعدد دیگری نیز تعریف شده است: کامیونت حمل زباله یا زباله کش، جدول شوی و آتش نشانی از جمله کاربری های خاص تر این محصول آرین دیزل به حساب می آیند. جالب است بدانید که تعداد تجهیزات و اقلام قابل نصب روی کاربری آتش نشانی به 50 قلم می رسد که نشان از توانمندی این محصول برای به کارگیری در ناوگان امداد و نجات است.

کامیونت جک N60

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی