پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز

سریعترین مرسدس بنز جهان!

مرسدس بنز اقدام به معرفی AMG GT63 S E Performance کرد؛ سریعترین خودرو این خودروساز آلمانی در جهان که حتی با سوپرکارها رقابت می‌کند.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

مدتی قبل BMW M240i کوپه تیون شده به‌عنوان سریع ترین بی ام و تاریخ سر و صدا به پا کرد. حالا سریعترین خودرو مرسدس بنز، رقیب همیشگی بی ام و هم پا به میدان گذاشته است. این خودرو کوپه دو درب که مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance نام دارد البته یک نسخه غیر رسمی تیون شده نیست و بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، خود اشتوتگارتی‌ها به‌صورت رسمی از آن رونمایی کرده‌اند.

مشخصات فنی AMG GT63 S E پرفورمنس، سریعترین خودرو مرسدس بنز

این نسخه AMG پرچمدار از مرسدس بنز GT به پیشرانه‌ای هیبرید متشکل از یک موتور 4 لیتری V8 و یک موتور الکتریکی مجهز است؛ در واقع E Performance نامی است که آن‌ها برای نسخه‌های هیبرید محصولات خود به کار می‌برند. موتور بنزینی 8 سیلندر مذکور به تنهایی توانایی تولید قدرت 603 اسب بخار را دارد، اما در مجموع این پیشرانه هیبرید 805 اسب بخار قدرت و 1420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به ادعای مرسدس بنز، این خودرو می‌تواند طی ۲.۷ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. به‌لطف این شتاب صفرتاصد که در حد و اندازه سوپرکارها است، این محصول جدید سریعترین خودرو مرسدس بنز در جهان نام می‌گیرد. این در حالی است که حتی نسل جدید جی‌تی بزرگ‌تر شده و تعداد صندلی‌های آن افزایش پیدا کرده است.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance از لحاظ فنی در دسته پلاگین هیبریدها قرار دارد، ولی همان‌طور که از مرسدس بنز و خصوصاً AMG انتظار می‌رود، مصرف بهینه سوخت اینجا در اولویت نیست. به هر حال فردی که به سراغ سریعترین مرسدس بنز جهان می‌رود قطعاً به صرفه‌جویی در مصرف بنزین اهمیتی نمی‌دهد.

مرسدس بنز

این ماشین پلاگین هیبرید از یک باتری با ظرفیت پایین ۶.۱ کیلووات ساعت بهره می‌برد و حتی در این مقطع شعاع حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی مشخص نیست. هدف مرسدس از به‌کارگیری این باتری کوچک تقویت عملکرد است و با نگه داشتن آن در دمایی ایده‌آل اطمینان حاصل می‌کند که در صورت نیاز می‌توان بیشترین قدرت را از آن استخراج کرد. شارژ این باتری هم از طریق شارژرهای مرسوم یا سیستم بازیابی انرژی از ترمز صورت می‌گیرد.

این مرسدس بنز GT از یک گیربکس دوکلاچه 9 سرعته برای انتقال قدرت استفاده می‌کند و با اتکا به سیستم +4Matic نیرو محرکه خود را به هر چهار چرخ می‌فرستد. در حالت عادی موتور الکتریکیِ پیشرانه هیبرید این خودرو صرفاً چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد و در صورت تشخیص لغزش امکان انتقال نیور به چرخ‌های جلو هم فراهم می‌شود.

مرسدس بنز فرمان‌پذیری محور عقب، سیستم تعلیق Active Ride Control، سیستم ضد غلت و ترمزهای سرامیک کربنی را به‌صورت استاندارد برای سریعترین خودرو خود ارائه می‌کند. این ماشین همچنین سوار بر رینگ‌های 20 اینچی است که امکان ارتقای آن‌ها به نمونه‌های 21 اینچی در قالب آپشن وجود دارد. در ناحیه جلو هم کالیپرهای 6 پیستونی با روتورهای 16.5 اینچی و در ناحیه عقب کالیپرهای تک پیستون با روتورهای 15 اینچی قرار گرفته­‌اند.

هرچند قیمت مرسدس بنز جی تی ۶۳ اس ای پرفورمنس در حال حاضر مشخص نیست، اعلام شده است که اواخر سال ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی به فروش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی