پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هایپر SSR

هایپر SSR، سوپرکار چینی از راه رسید!

سوپرکار چینی پرقدرت هایپر SSR معرفی شد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

جی ای سی یا گک خودروساز دولتی چینی است که دنبال‌کنندگان اخبار خودرو داخل کشور طی چند وقت اخیر دست کم به‌لطف محصولات وارداتی آن نظیر جی ای سی امکو، جی ای سی امپو و جی ای سی جی اس ۳ بیشتر نامش را شنیده‌اند. همین خودروساز به‌تازگی خودرویی را معرفی کرد که در سطحی کاملاً متفاوت از محصولات قبلی آن قرار دارد. این خودرو با نام هایپر SSR سوپر اسپرت یا سوپرکاری است که بین معدود سوپر اسپرت‌های چینی نظیر ام جی سایبرستر و بی وای دی یانگ وانگ U9 جا می‌گیرد.

معرفی هایپر SSR

این سوپرکار چینی قرار است در سه تیپ با نام‌های هایپر SSR، هایپر SSR اسپرینت و هایپر SSR آلتیمیت روانه بازار شود. در واقع هایپر SSR یکی از خودروهایی است که جی ای سی تحت زیربرندی با نام هایپر عرضه می‌کند. هایپر همان‌طور که از نامش بر می‌آید، خودروهایی عملکردمحور با خروجی و سرعت بالا را در بر می‌گیرد.

طراحی نمای بیرونی سوپرکار چینی اس اس آر

اس اس آر یک خودرو کوپه دو درب است که در نمای جلو آن المان‌هایی مثل چراغ‌های به شکل حرف L، سپر اسپرت و ورودی‌های بزرگ جالب توجه‌اند. در نمای عقب آن هم دو چراغ واحد چراغ باریک و اسپویلر فعال به چشم می‌خورند. خیلی از اجزای بدنه این خودرو جهت کاهش وزن از فیبر کربن ساخته شده‌اند و با مهندسی آیرودینامیک صورت گرفته، داون‌فورس تولیدی آن هم برابر با 100 کیلوگرم است.

اس اس آر سوار بر رینگ‌های 20 اینچی است و از ترمزهای فیبر کربنی بهره می‌برد. همچنین درب‌های آن از نوع پروانه‌ای هستند؛ بی ام و i8 و مک لارن آرتورا برخی از خودروهایی‌اند که چنین درب‌هایی دارند.

مشخصات فنی سوپرکار هایپر SSR

گزارش‌هایی ضد و نقیض درباره توان پیشرانه این خودرو سوپر اسپرت وجود دارد. به گزارش CarNewsChina، یکی از وب‌سایت‌های شناخته‌شده در حوزه ماشین‌های چینی، این خودرو با اتکا به سه موتور الکتریکی خود می‌تواند 1207 اسب بخار قدرت و حدود 1230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برخی از منابع حتی گزارش کرده‌اند که خروجی این خودرو به 1224 اسب بخار می‌رسد.

به ادعای کمپانی جی ای سی، هایپر اس اس آر توانایی شتاب گرفتن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱.۹ ثانیه را دارد. البته این رقم متعلق به نسخه‌های بالارده‌تر است و نسخه‌های پایین‌رده‌ باید بتوانند طی ۲.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. حداکثر سرعت این ماشین هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

هایپر SSR

ادعای جی ای سی در خصوص شتاب صفرتاصد هایپر SSR جای بحث دارد؛ از آنجا که حتی بین خودروهای اسپرت ساخته خودروسازان غیر چینی هم کمتر موردی قادر به دستیابی به این سطح از سرعت است. از جمله نمونه‌هایی که گفته شده است زیر 2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرند می‌توان به تسلا رودستر و پورشه 911 توربو S اشاره کرد. البته این سطح شتاب در حالت ایده‌آلِ پیشرانه، شرایط محیطی و… امکان‌پذیر خواهد بود.

این خودرو برای تامین انرژی از یک باتری پک 75 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. بر اساس تست CLTC این باتری در هماهنگی با پیشرانه باید بتواند امکان طی کردن مسافت 505 کیلومتر با یک بار شارژ را فراهم کند. البته اگر زمانی سازمان EPA شعاع حرکتی آن را آزمایش کند، به رسم همیشه به احتمال زیاد نتیجه حتی کمتر خواهد بود. با این حال، چون بعید است این محصول جی ای سی خارج از چین به فروش برسد، انتظار نمی‌رود مراجع دیگر اقدام به آزمایش آن کنند.

امکانات کابین خودرو سوپر اسپرت SSR

هرچند برای سوپرکارها فضای داخلی پرامکانات جزو اولویت‌ها نیست، اس اس آر به نوبه خود از امکانات مناسبی برخوردار است. یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی به‌صورت مستقل در مرکز داشبورد تعبیه شده است و یک صفحه آمپر تمام دیجیتال ۸.۸ اینچی در دسترس راننده قرار دارد.

نکته جالبی که در کابین این خودرو سوپر اسپرت چینی توجه را به خود جلب می‌کند فرمان مستطیلی آن است. احتمالاً پیش‌تر درباره حواشی فرمان مستطیلی تسلا مدل S پلید به‌خاطر نقص‌های متعدد آن شنیده باشید. البته به نظر می‌رسد فرمان SSR راحت‌تر و قابل کنترل‌تر از فرمان تسلا باشد، اما در هر صورت این نوع از فرمان‌ها در خیلی از موقعیت‌ها می‌توانند برای راننده مشکل‌ساز شوند؛ به‌خصوص برای سوپرکاری که شتاب بالایی دارد.

تریم چرمی، سیستم تهویه دوناحیه‌ای، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، کروز کنترل تطبیقی و تنظیم برقی با گرمایش و تهویه صندلی‌ها برخی دیگر از امکانات فضای داخلی‌اند.

تاریخ عرضه و قیمت Hyper SSR

اولین دستگاه‌ها از هایپر اس اس آر اواخر سال گذشته میلادی به خریداران تحویل داده شد. تیپ پایه، اسپرینت و آلتیمیت این ماشین به ترتیب ۱۷۶ هزار و ۴۰۰ دلار، ۱۹۰ هزار و ۱۰۰ دلار و ۲۳۱ هزار و ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. این یعنی عملاً یکی از گران ترین خودروهای چینی در حال حاضر به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی