پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی جانبازان

لغو ممنوعیت ۵ ساله خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان

با بررسی اصلاحیه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان، ممنوعیت ۵ ساله خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان لغو شد.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان در مرداد ۱۴۰۲ توسط هیئت دولت تصویب و با هدف تسهیل امر واردات خودرو برای ایثارگران ابلاغ شد. با وجود این و از زمان ابلاغ آیین‌نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با بررسی کامل متن، ایرادهایی را به قوانین آن وارد دانست و پیشنهادهایی را برای اصلاح طرح ارائه کرد.

پیشنهادهای اصلاحی بنیاد شهید در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیئت دولت ارسال و بنا بر اعلام جدید، در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ نیز به تصویب هیئت دولت رسید. اما این اصلاحات چیست چه تاثیری در آیین‌نامه دارد؟

بناب ر جدیدترین اخبار خودرو، با پیگیری مستمر بنیاد شهید و درک درست دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان، اصلاحات مدنظر بنیاد در آیین‌نامه به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

آیین نامه خودرو

یکی از مهم‌ترین اصلاحات مدنظر بنیاد، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه اولیه بود که بر اساس آن ممنوعیتی ۵ ساله برای خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان در نظر گرفته شده بود. این بند در زمان ابلاغ آیین‌نامه منجر به نارضایتی بسیاری از جانبازان شده بود؛ چراکه محدودیت مهمی در استفاده جانبازان از خودروهای‌شان وضع کرده بود.

حالا با حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه، جانبازان می‌توانند بعد از واردات و دریافت خودرو خود، آزادانه نسبت به معامله آن در بازار اقدام کنند و این طبیعتا اتفاق مهمی در رفع دغدغه‌ها و مشکلات جانبازان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی