پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

فروش خودرو‌های وارداتی جدید از هفته آینده آغاز می شود

تاریخ دقیق آغاز فروش خودرو‌های وارداتی جدید در سامانه یکپارچه مشخص شد.

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش ‌پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

متقاضیان خودروهای وارداتی می‌توانند از هفته آینده اقدام به ثبت سفارش کنند. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اخیراً اعلام کرد فروش خودروهای وارداتی جدید از یکشنبه آینده در سامانه یکپارچه شروع می‌شود. وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به نکته‌ای درباره فروش محصولات تمام برقی وارداتی اشاره کرد.

زمان شروع فروش خودرو‌های وارداتی جدید

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از فروش خودرو‌های وارداتی جدید در سامانه یکپارچه فروش در یکشنبه پیش رو مصادف با ۱۶ اردیبهشت ماه خبر داد. این خودروهای وارداتی جدید نمونه‌های تمام برقی را هم در بر می‌گیرند.

پیش‌تر اعلام شده بود که سامانه‌ای اختصاصی برای فروش ماشین‌های الکتریکی وارداتی راه‌اندازی می‌شود، اما در این مقطع هنوز محصولات الکتریکی در همان سامانه اصلی خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند. به گفته ضیغمی، سامانه اختصاصی خودروهای برقی در دست آماده‌سازی است، ولی تا زمانی که راه‌اندازی نشود، خودروهای برقی در همین سامانه اصلی ارائه می‌شوند.

ضیغمی همچنین به علت عرضه ماشین‌های الکتریکی در سامانه‌ای مجزا پرداخت. رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت که با این اقدام، بستر تبلیغات و فرهنگ‌سازی در خصوص این خودروها و همچنین تشریح مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها فراهم خواهد شد.

فروش خودروهای وارداتی جدید از جمله محصولات برقی در حالی به‌زودی کلید می‌خورد که علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر اسلامی تهران مدتی قبل از مخالفت دست‌های پشت پرده با واردات خودروهای برقی گفت. وی به این نکته اشاره کرد که علی‌رغم تلاش‌های دولت برای الکتریکی‌سازی، مافیای پشت پرده در تلاش است مانع ورود محصولات الکتریکی به کشور شود.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی