پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس‌ واگن ID4 کروز

ورود فولکس‌ واگن ID4 کروز به ایران!

فولکس‌ واگن ID4 کروز یکی از خودروهایی است که ماموت خودرو در دور جدید واردات خودرو به ایران وارد خواهد کرد.

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

ماموت خودرو که در دور قبلی واردات خودرو نیز نسبت به واردات خودروهای فولکس واگن اقدام کرده بود، در دور جدید نیز تصمیم دارد حداقل دو مدل از خودروهای فولکس واگن را به بازار ایران وارد و عرضه کند.

اگرچه از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که این دو خودرو فولکس واگن T-Roc و فولکس واگن ID4 Crozz باشند، اما حالا و در جدیدترین اخبار خودرو با انتشار تصاویری مشخص شده که نخستین نسخه‌های این دو خودرو برای تست‌های اولیه به ایران رسیده‌اند.

مشخصات و امکانات فولکس‌ واگن ID4 کروز

فولکس واگن ID4 Crozz، یک کراس اوور برقی است که حداقل از نظر ابعاد نسبتا از دیگر وارداتی این برند یعنی تی‌راک بزرگتر است. این مدل نیز دقیقا مانند آنچه پیش‌تر درباره تی راک وارداتی به ایران گفته بودیم، نسخه ساخت چین است.

فولکس‌ واگن ID4 کروز از زبان طراحی مشترکی با دیگر محصولات این برند آلمانی برخوردار است؛ با این تفاوت که چون با یک محصول برقی مواجه هستیم، در طراحی آن از خطوط ملایمی در طراحی بدنه استفاده شده است.

فولکس‌ واگن ID4 کروز

همچنین، مانند عمده خودروهای برقی موجود در بازار، در ID4 نیز خبری از جلوپنجره مشبک نیست و این بخش با سپر خودرو ادغام شده است. در کابین خودرو، دو نمایشگر دیده می‌شوند که جدا از هم قرار دارند؛ یکی نمایشگر 5.3 اینچی که به‌عنوان کلاستر عمل می‌کند و دیگری نمایشگر مرکزی 10 اینچی که برای دسترسی به قابلیت‌های خودرو و سیستم سرگرمی تعبیه شده است. دکمه‌های سیستم تهویه و فلاشر نیز دقیقا در پایین نمایشگر 10 اینچی تعبیه شده‌اند.

از سویی، از آنجایی که خودروهای برقی فاقد اهرم تعویض دنده هستند، از فضای کنسول میانی آن‌ها برای مقاصد دیگری استفاده می‌شود که در این مورد شاهد قرار گرفتن شارژر بی‌سیم گوشی موبایل، پورت‌های USB و دو جالیوانی در ID4 هستیم. فضای بار خودرو نیز با ظرفیت 858 لیتری خود یکی دیگر از امتیازات مهم فولکس واگن ID4 کروز محسوب می‌شود.

در بخش فنی، ID4 Crozz از یک موتور برقی با توان تولید 201 اسب بخار قدرت و 309 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است که در محور عقب خودرو جای گرفته و یک پکیج باتری 82 کیلووات‌ساعتی آن را تغذیه می‌کند. گفتنی است که این باتری‌ها با هر بار شارژ کامل، شعاع حرکتی برابر با 400 کیلومتر را برای خودرو به‌ارمغان می‌آورند.

انتظار می‌رود گروه ماموت خودرو ظرف روزهای آینده، کاتالوگ کامل مشخصات فنی و امکانات و آپشن های فولکس واگن ID4 Crozz وارداتی را منتشر کند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی