پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری

لاماری ایما؛ یک مونتاژی باکیفیت و ارزشمند

خرید خودرو امری کاملا سلیقه‌ای است و هر فرد متناسب با روحیات و بودجه‌اش (عامل مهمتر) اقدام به خرید می‌کند. ممکن است برخی از افراد با این بودجه خرید خودروهای کارکرده وارداتی، استهلاک بالا و نبود خدمات دهنده مطمئن (در برخی برندها) را به خرید خودروهای صفر کیلومتر مونتاژی ترجیح دهند. با این حال، این […]

امیرعلی شادمان
یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید خودرو امری کاملا سلیقه‌ای است و هر فرد متناسب با روحیات و بودجه‌اش (عامل مهمتر) اقدام به خرید می‌کند. ممکن است برخی از افراد با این بودجه خرید خودروهای کارکرده وارداتی، استهلاک بالا و نبود خدمات دهنده مطمئن (در برخی برندها) را به خرید خودروهای صفر کیلومتر مونتاژی ترجیح دهند. با این حال، این گزارش مخصوص افرادی است که خرید خودروی صفر کیلومتر مونتاژی – به خصوص در رنج قیمت بین دو تا سه میلیارد تومان – را در اولویت خود قرار داده‌اند. چرا که در این گزارش، به یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای این رنج قیمتی – یعنی لاماری ایما – پرداخته‌ایم.

افتتاح نمایندگی لاماری در تبریز

در شرایط فعلی بازار خودرویی کشور، امکان انتخاب طیف وسیعی از کراس اوورهای مونتاژی با میزان بودجه‌ی ذکر شده وجود دارد. با تمام این وجود، برخی از آن‌ها با اقبال خوبی شده و مشتریان بسیاری را به سمت خود سوق داده‌اند. اگر چه برخی از خودروها نیز با بی مهری مواجه شده و مشتریان کمتری هم تمایل به خریدشان دارند. اکنون این سوال به وجود می‌آید که چرا بازار خودرو چنین روندی دارد و علتش چیست؟

ضعیف‌ها شانسی ندارند!

ایرانیان را باید یکی از خودرو دوست‌ترین‌ها و در عین حال کم حوصله‌ترین مردم دنیا دانست! به عبارتی دیگر، بسیاری از مردم ما حاضر تا پول خوبی را بابت خرید یک خودرو – علی الخصوص سانروف دار – بپردازند! اگر چه همین مردم ماشین دوست، در صورت وقوع هرگونه خرابی و مشکل کمترین صبر ممکن را دارند. اینجاست که اهمیت سابقه و شبکه خدمات پس از فروش عرضه کننده‌ خودروهای مونتاژی مشخص می‌شود. فارغ از اینکه محصول دارای چه مشخصاتی است، اگر شرکت عرضه کننده از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار نباشد محصول آن نیز اقبال خوبی در بازار نخواهد داشت.

لاماری

چه بسا اینکه یک محصول در کشور مبدا از محبوبیت و آمار فروش خوبی برخوردار بوده اما در ایران به دلیل ضعف عرضه کننده از اقبال خوبی برخوردار نشده است.  برند لاماری از جمله برندهایی است که مدت زیادی از شکل گرفتنش در بازار کشور نمی‌گذرد. اما به واسطه پشتیبانی شرکت آرین پارس موتور توانست به سرعت سهم مناسبی را از بازار خودروهای – کراس اوور – مونتاژی کسب کند. شایان ذکر است که در طی مدتی که لاماری ایما به بازار ایران عرضه شده، آرین پارس موتور توانسته به نحو احسن خدمات پشتیبانی از این کراس اوور را به نحو احسن انجام دهد. حالا که حرف از لاماری شد، بد نیست که در ادامه این گزارش به انواع محصولات این برند بپردازیم.

لاماری ایما HEV

ایما، اولین محصول لاماری

ایما اولین محصول برند لاماری است که از حدود دو سال گذشته عرضه آن به بازار شده. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های این کراس اوور مونتاژی، طراحی ظاهری آن است. طراحی معقول نمای ظاهری لاماری ایما  سبب شده تا نسبت به برخی از رقبایش که بعضا کپی ناقصی از خودروهای کره‌ای هستند، ارجحیت بیشتری برای خرید داشته باشد. علاوه بر طراحی ظاهری، از لحاظ فنی نیز لاماری ایما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چرا که با بهره وری از یک پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربو 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور در چنته دارد. جعبه دنده به کار رفته در ایما نیز از نوع هفت سرعته دوکلاچه تر (Wet) است و به واسطه‌ی آن، قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لاماری ایما

از لحاظ بهره وری از سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی، لاماری ایما در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد و در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی به کار رفته در آن شاهد مواردی مثل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی چند حالته، صندلی برقی راننده، صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، کلاستر 10.25 اینچی، دوربین پارک عقب، دوربین ثبت وقایع، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سقف پانوراما، کول باکس و پاور ویندوز هستیم.

دو قلب در یک بدن

لامارى ايما هيبريدى، خودرویی که علاوه بر تمایز نسبی در نمای ظاهری نسبت به نسخه بنزینی ایما، چیدمان قوای فنی متفاوتی نیز دارد. خودرويى با با دو قلب! لاماری ایما HEV از یک پیشرانه بنزینی و یک الکتروموتور بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی لاماری ایما HEV از نوع چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو است و قدرتی بالغ بر 168 اسب بخار و 280 نیوتن متر تولید می‌کند. الکتروموتور به کار رفته در این کراس اوور که با کد فنی DHT-300 شناخته می‌شود، دارای سیم پیچی تخت و سیستم خنک کاری روغنی است و 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

لاماری ایما HEVگیربکس به کار رفته در لاماری ایما HEV از نوع E-CVT است. ترکیب موتورها و گیربکس، سبب می‌شود تا لاماری ایما HEV شتاب صفر تا 100 را ظرف مدت 7.8 ثانیه ثبت کند. همچنین میانگین مصرف سوخت این خودرو، حدود پنج لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده که به نوع خود، رقم درخور توجهی است. در مورد پک باتری به کار رفته در ایما هیبریدی هم باید گفت که ظرفیت آن دو کیلووات ساعت و به جهت مصون ماندن از ضربات و ارتعاشات، در یک محافظ فلزی قرار گرفته است. همچنین قابل ذکر است که آرین پارس موتور برای باتری این خودرو، گارانتی هفت سال یا 160 هزار کیلومتر پیمایش را درنظر گرفته است.

لاماری ایما کراس اوور ارزشمند مونتاژی؟

سابقه مناسب عرضه کننده در زمینه فروش و خدمات پس از فروش از یک طرف و پتانسیل محصول از طرفی دیگر، سبب شده تا لاماری ایما بدیل به یکی از ارزشمندترین خودروهای مونتاژی در بازار کشور باشد. مضاف بر این، تنوع نسخه‌های ایما سبب می‌شود تا هر صاحب سلیقه‌ای بتواند آن را پذیرا باشد. از فردی که اهمیت زیادی به طراحی می‌دهد تا فردی که نگران آب شدن یخ قطب شمال و آواره شدن خرس‌های قطبی است، در طیف مشتریان لاماری ایما جای می‌گیرند!

لاماری

مضاف بر پتانسیل‌های فنی و ساختاری از لحاظ قیمتی نیز این محصولات دارای مزایای قابل توجهی هستند؛ به ویژه نسخه HEV که ضمن داشتن توان بیشتری نسبت به نسخه بنزینی، مضرف سوخت کمتری داشته و طبیعتا از لحاظ زیست محیطی نیز گزینه ارزشمندی در خودروهای رنج دو تا سه میلیارد تومان بازار خودروی کشور خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی