پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گک امپو آر (GAC Empow R) 01

ورود گک امپو آر (GAC Empow R) سدان اسپرت جدید چینی با قیمت رقابتی به بازار!

گک امپو آر، سدان جدید این کمپانی مطرح چینی با ظاهری شبیه به خودروهای مسابقه‌ای و قیمت مناسب برای بازار جهانی عرضه می‌شود.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

برای اولین‌بار و در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای چین در سال ۲۰۲۳، کمپانی گگ یا جی ای سی (GAC) از نسخه جدید و اسپرت تر جی ای سی امپو که توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در کشور عرضه شده است رونمایی کرد. این سدان که گک امپو آر نام دارد، از نظر ظاهری، کابین، عملکرد و فناوری در بسیاری از زمینه‌ها ارتقا یافته و دو سیستم نیروی محرکه ۱.۵ و ۲.۰ لیتری توربو را ارائه می‌دهد.

گک امپو آر؛ زیبا، اسپرت و چابک

طراحی ظاهری جی ای سی امپو قبلی جذاب و خشن بود و این ویژگی در نسخه جدید، با تغییر رنگ جلو پنجره و اعطای چهره زیبا و جدی‌تر به کمال رسیده است. Empow R از آنجایی که یک مدل اسپرت‌تر است، در نمای جانبی بزرگ‌تر شده و چرخ‌های بزرگ و تزئینات مشکی براق در سراسر بدنه آن خودنمایی می‌کند. علاوه بر این، دارای چهار خروجی اگزوز و پیشرفت آیرودینامیکی شامل اضافه شدن بال عقب و دیفیوزرها است.

نسخه 1.5 لیتری توربو جی ای سی امپو R جدید نیز طراحی ظاهری قبلی را حفظ کرده و تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است. ابعاد بدنه خودروی جی ای سی امپو 2024 با مدل 2023 یکسان است و طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب 4753، 1850 و 1432 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2736 میلی‌متر را ارائه می‌دهد. این خودرو جدید نیز تایرهای نسخه قبلی را حفظ کرده و با دو اندازه 225/45 ZR18 (سری میشلن PS4) و 245/35 ZR19 (سری میشلن PS5) عرضه می‌شود.

در میان خودروهای هم‌رده، چرخ‌های جی ای سی امپو R واقعاً پیشرو هستند. نسخه جدید به‌طور استاندارد به لاستیک‌های میشلن PS4 مجهز شده که عملکرد چسبندگی به زمین آن را در بالاترین سطح خودروهای هم‌رده قرار می‌دهد و تجربه رانندگی روزمره و سرگرمی بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

گک امپو آر (GAC Empow R)

مشخصات فنی GAC Empow R

نسخه جدید جی ای سی امپو همان سیستم‌های نیروی محرکه قبلی را حفظ کرده است؛ مدل 2 لیتری توربو با قدرت 265 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر به‌همراه گیربکس 8 سرعته خودکار عرضه می‌شود و مدل 1.5 لیتری توربو نیز با قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن‌متر به‌همراه گیربکس 7 سرعته دو کلاچه از نوع تر عرضه می‌شود. طبق شایعات، شتاب صفر تا صد Empow R در کمتر از شش ثانیه رقم می‌خورد.

نکته قابل توجه این است که در نسخه جدید جی ای سی امپو R، به میله تعادل قائم جلو برای افزایش سفتی محوری چرخش و بهبود انتقال مرکز ثقل محور جلو و در نهایت افزایش کنترل‌پذیری خودرو و… مجهز است. این خودرو به‌عنوان یکی از خودروهای اسپرت با بهترین ارزش در میان برندهای داخلی کشور چین، همواره مورد توجه بسیاری از جوانان قرار داشته است.

امکانات رفاهی و ایمنی جی ای سی امپو آر

نسخه جدید جی ای سی امپو R رنگ آبی-سفید (جی ای سی امپو S) و مشکی کامل (جی ای سی امپو R-style) را برای کابین ارائه می‌کند. در داشبورد، صندلی‌ها و سایر قسمت‌ها از چرم بز استفاده شده است که به آن حس لوکس بودن می‌بخشد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به مجهز شدن به سیستم هوشمند خودروی متصل ADiGO جهت کنترل صوتی هوشمند چندرسانه‌ای، ناوبری، تهویه مطبوع، سانروف و …، کنترل از راه دور خودرو از طریق اپلیکیشن، دوربین 540 درجه با پوشش کامل اطراف، اپل کارپلی، سیستم صوتی یاماها، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، دسته دنده الکترونیکی، شارژر بی سیم موبایل، هشدار تصادف و برخورد از جلو، رادار تابلوخوان، رادار کمکی راننده در ترافیک، نور بالای اتوماتیک، رادار باقی ماندن بین خطوط و همچنین هشدار خروج از خط اشاره کرد.

با توجه به عرضه رسمی نسخه ۲۰۲۴ این خودرو در بازار جهانی با قیمتی بین ۱۱۸ تا ۱۵۸ هزار یوآن (شروع از ۱ میلیارد تومان)، پیش‌بینی واردات این نسخه اسپرت و جذاب به کشورمان دور از انتظار نخواهد بود و می‌تواند به فروش خوبی در بازار ایران دست پیدا کند. علاوه بر جی ای سی امپو، خودروهای دیگری از این برند مانند جی ای سی امکو و جی ای سی GS3 نیز وارد بازار ایران شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی