پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه شخص ثالث

مهلت یک هفته ای برای خرید الحاقیه بیمه

با افزایش دیه از 165 میلیون به 190 میلیون در سال 95 خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث امری ضروری است. با توجه به اینکه نرخ دیه در ماه های حرام بیشتر است و ماه رجب از 21 فروردین آغاز می شود اهمیت تکمیل کردن بیمه دو چندان می شود. بنا به مصوبه، دیه فوت ناشی […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

با افزایش دیه از 165 میلیون به 190 میلیون در سال 95 خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث امری ضروری است. با توجه به اینکه نرخ دیه در ماه های حرام بیشتر است و ماه رجب از 21 فروردین آغاز می شود اهمیت تکمیل کردن بیمه دو چندان می شود.

بنا به مصوبه، دیه فوت ناشی از تصادف هر فرد در ما های حرام 253 میلیون و 300 هزارتومان می باشد که این اختلاف میتواند مشکلات عمده ای برای بیمه گذاران غافل از خرید الحاقیه ایجاد نماید.

با توجه به این موضوع مبلغ بیمه 15 درصد افزایش یافته است که در تمامی نمایندگان بیمه شما قابل پرداخت هست.

نظر مردم درباره الحاقیه بیمه

دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث می گویند آیا نمی توان برنامه ریزی ها را به نحوی انجام داد که افراد بتوانند در سال تنها یکبار برای دریافت بیمه نامه مراجعه کرده و دوباره مجبور به مراجعه به نمایندگی های بیمه برای دریافت الحاقیه و پرداخت مبلغ دوباره نباشند؟ آیا اجبار به دریافت الحاقیه بیمه در پی افزایش نرخ دیه باعث ایجاد خدشه به حقوق مشتری، صرف هزینه دوباره و تغییر توافق اولیه بیمه ها با مردم نمی شود؟

قطعا اگر نگرانی از ناقص بودن بیمه نامه ها در پی افزایش نرخ دیه نبود، شاید درصد ناچیزی از افراد برای دریافت الحاقیه اقدام می کردند؛ بنابراین بهتر است به نحوی این مسئله که می تواند مشکلاتی را برای دارندگان خودرو به وجود بیاورد حل شود. این احتمال وجود دارد که افرادی تصمیم بگیرند برای دریافت الحاقیه بیمه اقدام نکرده و افزایش نرخ دیه باعث بروز خسارت های جبران ناپذیر برای برخی خانواده ها شود.

بررسی های خبرنگار مهر نشان می دهد که برخی دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث می گویند تنها دوره کوتاهی به اندازه دو سه ماه تا پایان بیمه نامه های آنها مانده و بهتر است برای دریافت الحاقیه و پرداخت هزینه دوباره به بیمه ها اقدام نکنند و یکباره برای دریافت بیمه نامه جدید با نرخ های تغییر یافته در زمان اتمام بیمه نامه مراجعه داشته باشند.

همچنین برخی می گویند استفاده زیادی از خودرو نمی کنند و ممکن است حتی هفته ای یکبار نیز ماشین خود را از منزل خارج نکنند؛ پس خیلی نیازی به دریافت الحاقیه نیست. بنابراین بیمه ها و قوه قضائیه باید برای جلوگیری از وقوع حوادث جبران ناپذیر برای افرادی که مانند نمونه های یادشده که کم هم نیستند فکر می کنند، برنامه ریزی کنند تا از بروز خسارت برای شهروندان تا حد ممکن جلوگیری شود.

 

افزایش 15 درصدی بیمه با افزایش دیه

نرخ دیه سال 95 تعیین شد.

دیه زن و مرد در تصادفات برابر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی