پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین_پمپ بنزین

قیمت بنزین امسال گران خواهد شد.

وزیر نفت در همایش تجاری ایران و هند از گران شدن قیمت بنزین در سال 95 خبر داد و درباره همکاری ایران با هند برای توسعه میدان های گازی سخن گفت. خوانساری در همایش تجاری دو کشور ایران و هند که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد افزود: ایران با 80 میلیون جمعیت از نیروی […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

وزیر نفت در همایش تجاری ایران و هند از گران شدن قیمت بنزین در سال 95 خبر داد و درباره همکاری ایران با هند برای توسعه میدان های گازی سخن گفت.

خوانساری در همایش تجاری دو کشور ایران و هند که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد افزود: ایران با 80 میلیون جمعیت از نیروی جوان و تحصیل کرده برخوردار است و از استراتژی خوبی هم برخوردار است.

وی در ادامه ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند جهان به حساب آورد و افزود: کشور هند به لحاظ بسیاری از جوامع از جمله اقتصادی در حال گسترش است و به عنوان یکی از قدرت های نوظهور به حساب می آید که می تواند نقش مهمی در اقتصاد داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این دو کشور می توانند در همه زمینه ها مکمل هم باشند اظهار داشت: زمینه همکاری فی مابین می تواند این گره را محکم تر کند.
خوانساری با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم زمینه همکاری بیش از پیش خواهد شد یادآور شد: کشور هند در دوران سخت در کنار ایران بود و برای توسعه و تحکیم روابط تلاش می کند.

ما صاحب اولین ذخایر گاز در دنیا هستیم

در ادامه زنگنه وزیر نفت در این همایش گفت: امروز یادداشت نامه ای به امضا رسید و در چارچوب آن توضیحاتی ارائه شد و زمینه را برای توسعه سرمایه گذاری در هند ایجاد کرد.وی ادامه داد: دو طرف آماده هستند تا سرمایه گذاری بلند مدت برای توسعه روابط صورت گیرد و طرف هندی علاقه مند به دریافت گاز ایران است اظهار کرد: ما آماده هستیم به هند گاز را تحویل دهیم.وزیر نفت با اشاره به اینکه قیمت گاز به صورت فرمول درازمدت مشخص شده اذعان کرد: قرار است با شرکت هندی کار کنیم که قطعا شرکت های ایرانی در آن مشخص شده اند.  زنگنه در ادامه اظهار کرد: امیدواریم در مذاکرات هندی و ایرانی همکاری خوبی در بخش نفت و گاز صورت گیرد.به گفته وی ما صاحب اولین ذخایر گاز در دنیا هستیم.

ملاقات ایران و هند روابط اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت

در ادامه دارمندرا پرادهان وزیر نفت هند گفت: اینجا آمده ام که روابطی نو بسازیم به عبارتی روابطی فراتر از روابط دیپلماتیک که بتواند ریشه های عمیق را مهیا سازد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هند اهمیت زیادی را برای ایران قائل است افزود: این ملاقات ها می تواند روابط اقتصادی خوبی را به همراه داشته باشد.
به گفته وی هند و ایران روابط تجاری و اقتصادی در بخش های مختلف دارند.

پرادهان با اشاره به بندر چابهار به عنوان نماد گسترش روابط ایران و هند گفت: ما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌ تولید کود، آلومینیوم و فولاد در ایران هستیم و شرکت نالکو که یک شرکت دولتی است سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: شرکت‌های هندی می‌توانند 20 میلیارد دلار در میدان گازی فرزاد «ب» و بندر چابهار سرمایه‌گذاری کنند.

احتمال افزایش قیمت سوخت

در پایان زنگنه در جمع خبرنگاران درباره بخشی از این سند که درباره همکاری درباره توسعه میدان گازی فرزاد بی است، اظهار کرد: بر اساس این سند همکاری قرار شد مذاکره درباره میدان گازی فرزاد بی به صورت ترک تشریفات مناقصه با شرکتهای هندی ادامه یابد.
وی افزود: همچنین براساس این سند همکاری قرار شد دو طرف در یک زمانبندی مشخص، نتیجه مذاکره درباره فرزاد “بی” را نهایی کنند.
زنگنه درباره پرداخت بدهی نفتی هند به ایران هم با اشاره به سخنان وزیر نفت هند که تاکید داشت این پول مستحق ایران است و هند در نخستین فرصت آن را به ایران پرداخت خواهد کرد، تصریح کرد: با انجام هاهنگی بانکی این پول به ایران منتقل می شود.
وزیر نفت درباره این که آیا شرکتهای هندی توانایی توسعه میدان گازی فرزاد بی را دارند نیز اظهار کرد: از نظر مالی شرکتهای هندی مشکلی برای توسعه این میدان ندارند و از نظر تکنیکی هم باید مذاکرات انجام شود تا به نتیجه برسد.

زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر افزایش قیمت بنزین با توجه به طبقه بندی جایگاه های سوخت گفت: افزایش قیمت در سال 95 داریم اما به این دلیل نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب‌ها : بنزینقیمت بنزین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی