پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

renault_رنو-لوگو

ساخت کارخانه مستقل رنو در ایران؟!

در حالی که رقابت فراوانی بین سایپا و ایران خودرو برای همکاری با رنو انجام می شود. برخی از منابع اگاه از احتمال ساخت کارخانه رنو به صورت مستقل در ایران خبر می دهند. آن طور که یک منبع آگاه می گوید، رنو قصد دارد در صورت به توافق نرسیدن با خودروسازان کشور، فعالیت خود […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

در حالی که رقابت فراوانی بین سایپا و ایران خودرو برای همکاری با رنو انجام می شود. برخی از منابع اگاه از احتمال ساخت کارخانه رنو به صورت مستقل در ایران خبر می دهند.

آن طور که یک منبع آگاه می گوید، رنو قصد دارد در صورت به توافق نرسیدن با خودروسازان کشور، فعالیت خود را در ایران به صورت مستقل ادامه داده و حتی اقدام به تاسیس کارخانه کند. منابع آگاه می گویند، رنویی ها زمینی در اطراف فرودگاه پیام کرج را برای ساخت کارخانه احتمالی در نظر گرفته اند. خودروساز فرانسوی قصد دارد با ساخت این کارخانه، همچنان در بازار ایران مانده و با غول های جاده مخصوص رقابت کند.

این در شرایطی است که هم اکنون مذاکرات میان رنو و دو خودروساز بزرگ کشور به کندی پیش می رود و شروط تعیین شده از سوی طرفین، افق روشنی را از آینده مذاکرات نشان نمی دهد. رنویی ها به شدت خواستار خرید سهام خودروسازان داخلی از جمله پارس خودرو هستند، اما تا به امروز نتوانسته اند موافقت آبی و نارنجی های جاده مخصوص را در این ماجرا بگیرند. از آن سو ایران خودرو و سایپا اصرار دارند که رنو تنها با یکی از آنها وارد مشارکت شده و دیگری را کنار بگذارد، حال آنکه  خودروساز فرانسوی خواستار همکاری توامان با هر دو شرکت است.

منبع: صنعت نویس

انحصار بازار خودرو توسط ایران خودرو

قرارداد اولیه رنو با سایپا امضا شد

رنو میخواهد شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران باشد.

رشد 56 درصدی واردات رنو به ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی