پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سروش موتور

سروش موتور در مسیر تکرار موفقیت های سروش دیزل

امروز شنبه سی ام دی ماه، در محل خدمات پس از فروش شرکت سروش دیزل یک نشست خبری برگذارشد. در این نشست که به همت مدیران سروش دیزل و با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه برگذار شد، رسماً اعلام شد که نام این گروه به سروش موتور تغییر یافته است، و سروش دیزل نیز یکی از زیر مجموعه های آن خواهد بود.

علیرضا بشارتی
یکشنبه - ۳۰ دی ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

سروش دیزل موفق در عرضه برندهای محبوب:

محصولات سروش دیزل مبنا

شرکت سروش دیزل که از این پس باید آن را به عنوان زیر مجموعه کار و تجاری ساز سروش موتور درنظر بگیریم از ابتدای فعالیت خود در سال 1394 تا کنون به عنوان یکی از تجاری سازان موفق بخش خصوصی شناخته می شود. این شرکت در زمینه تولید و عرضه خودروهای تجاری هیوندای از جمله کامیونت های سبک و ون بسیار پر طرفدار این برند، توفیق های زیادی بدست آورده است. همینطور در زمینه عرضه برخی محصولات سبک برند ایوکو نیز فعالیت های خوبی انجام داده است.

توضیح سروش موتور در باره عرضه های نا موفق:

سروش موتور

اما ورود سروش دیزل به حیطه خودروهای سواری متأسفانه چندان با نتیجه قابل قبولی رو به رو نشد. شکست یواز پاتریوت و یواز پیک آپ و نا امیدی طرف داران از عرضه خودروهای برند سامسونگ باعث شد تصور شود که سروش موتور برنامه جدی و مهمی در زمینه عرضه خودروهای سواری ندارد. اما در نشست خبری امروز با توضیح دقیق مدیران این شرکت دلایل مشکلات فوق و نیز برنامه دقیق سروش موتور برای آینده ای روشن در زمینه خودروهای سواری مشخص شد.

توقف عرضه یواز به دلیل ناتوانی روسیه:

یواز پاتریوت

آقای جواد خبازی مدیر محترم بازاریابی و فروش شرکت سروش موتور در این نشست خبری اعلام کرد سروش موتور(سروش دیزل سابق) در سال 1396 با برنامه ای بلند مدت و مدون به سراغ واردات یواز رفت. اما مشکلاتی که در ادامه برای کشور روسیه پیش آمد باعث شکست این برنامه ها و عدم توانایی این شرکت در تداوم عرضه این محصول شد. درواقع این شرکت روسی بود که به دلیل تحریم شدن نتوانست به درستی به تعهدات خود عمل کند.

بنویسید سامسونگ بخوانید رنو:

سروش موتور

خبازی در مورد خودروهای سامسونگ XM3 و QM6 که درواقع همان رنو آرکانا  و رنو کولئوس هستند نیز اشاره کرد که از ابتدا هیچ گونه ارتباطی با شرکت رنو نگرفته اند و این محصولات از شرکت سامسونگ کره جنوبی که شریک تجاری رنو است خریداری شده اند. به همین دلیل از نظر شرکت سروش موتور، این محصولات باید با نام تجاری سامسونگ عرضه شوند. خبازی در پاسخ به سوال خبرنگار جوان خودرو توضیح داد که توافقات لازم با سامسونگ کره جنوبی انجام شده است و هیچ منعی در استفاده از این برند برای محصولات مونتاژ شده در کشور وجود ندارد.

سامسونگ ها پشت در بازار:

سروش موتور

خبازی گفت که خودروهای سامسونگ XM3 و QM6 به تعداد محدودی تولید شده اند و آماده عرضه به بازار هستند. علت تأخیر طولانی در عرضه این خودروها مشکلات ارزی و گمرکی و بحث تعیین قیمت آنها بوده است. وی افزود این مشکلات اخیراً برطرف شده اند و طی روزهای آینده این دو محصول در بازه قیمتی سه میلیارد تومانی به بازار عرضه خواهند شد.

وویا با «آزادی» وارد می شود:

سروش موتور

وی ادامه داد که شرکت سروش موتور در سال 2024 با شرکت دانگ فنگ جهت عرضه زیر برند تکنولوژیک آن یعنی وویا در ایران به توافق رسیده و قرارداد بسته اند. محصولات وویا قرار است به صورت وارداتی توسط سروش موتور در کشور عرضه شوند. اولین محصول از این برند، فری به معنای آزاد است که اولین بار در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شد.

اندکی در مورد وویا فری:

سروش موتور

وویا فری که یک کراس اوور متوسط بسیار پیشرفته و با امکانات به روز است به لحاظ فنی یک خودروی برقی اکستندد رنج محسوب می شود. وویا فری با دو موتور الکتریکی مجموعاً به قدرت حدود 480 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن متر می تواند صفر تا صد را در کمتر 4.8 ثانیه پر کند. این خودرو مجهز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی برای شارژ کردن پک باتری های خود است. وویا فری با یک باک پر و باتری های صد درصد می تواند مسافتی در حدود 1050 کیلومتر را طی کند. این خودرو به انواع رادارها، سیستم های خودران، امکانات ایمنی و رفاهی مجهز است. « برای آشنایی بیشتر با وویا فری این مطلب را بخوانید»

وویا های جدید در راه بازار:

سروش موتور

خبازی در ارتباط با ادامه فعالیت با وویا اشاره کرد که به زودی اولین سری خودروهای فری در بازار با قیمت در حدود سه میلیارد و سیصد میلیون تومان عرضه خواهند شد و بلافاصله دو محصول دیگر از این برند از جمله یک سدان معرفی خواهند شد. وی با اشاره به درپیش بودن نمایشگاه خودروی تهران در بهمن ماه افزود که در ارتباط با این برند در نمایشگاه تهارن، شگفتانه های ویژه ای خواهند داشت. همینطور تلویحاً اشاره کرد که درصورت استقبال بازار از این خودرو، احتمال مونتاژ آن در آینده وجود خواهد داشت.

اولین اتوبوس سروش با همکاری ایوکو:

سروش موتور

خبازی در ادامه به لاین تجاری ساز سروش موتور یعنی سروش دیزل اشاره کرد و افزود که با توجه به موفقیت این گروه در این رسته بازار، همواره دغدغه خودروهای کار و تجاری را دارند. او افزود که مدت هاست متوجه شده اند در زمینه اتوبوس های بین شهری مدرن، خلأ بزرگی در بازر کشور حاکم است. به همین جهت در یک همکاری با برندهای مختلف از جمله ایوکو، اقدام به مونتاژ و تولید یک اتوبوس لوکس بین شهری در سطح استانداردهای روز دنیا کرده اند.

سروش- ایوکو VIP:

سروش موتور

اتوبوس بین شهری سروش- ایوکو از یک موتور شش سیلندر خطی ساخت ایوکو به قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 1700 نیوتن متر با استاندارد آلایندگی یورو6 بهره می برد. سروش- ایوکو قرار است در دو تیپ مختلف VIP و سازمانی تولید شود. سروش- ایوکو VIP برای حمل 2+25 مسافر طراحی شده است. این اتوبوس دارای سامانه های پیشرفته ناوبری از جمله کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از خط، پایش هوشیاری راننده، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، ترمز دیسکی جلو و عقب به همراه ریتاردر هیدرولیکی 4 حالته است. صندلی های مسافران از نوع VIP بوده و امکان خوابیدن و تنظیم زیر زانو را دارد.

سروش- ایوکو سازمانی:

سروش موتور

سروش- ایوکو سازمانی اما در بخش صندلی های مسافرین و فضای استراحت راننده با مدل VIP تفاوت دارد. در مدل سازمانی که امکان حمل 2+55 نفر را دارد، صندلی های مسافرین امکان خوابیدن ندارند همچنین فضایی برای استراحت راننده درنظر گرفته نشده است. هر دوی این اتوبوس ها به امکاناتی نظیر گرمکن صندلی راننده و شاگرد، گرمکن آیینه ها، دوربین مخصوص نقطه کور و باز شدن برقی درهای محفظه بار مجهز هستند.

تجاری های جدید، از یک برند معروف چینی:

سروش موتور

خبازی اشاره کرد که با یک تجاری ساز مشهور چینی دیگر نیز وارد توافقات نهایی شده اند و به زودی لیستی از کامیون های سبک و نیمه سنگین نیز به سبد محصول سروش موتور افزوده خواهد شد. همچنین اشاره داشت که به دلیل استقبال ضعیف بازار از خودروهای تجاری ایوکو، از عرضه گسترده آن خود داری کرده اند اما به صورت فروش سازمانی و سفارشی همچنان درحال خدمات رسانی و عرضه این محصولات هستند.

چه خبر از خدمات پس از فروش:

سروش موتور

در پایان خبازی در پاسخ به پرسش خبرنگار جوان خودرو در زمینه خدمات پس از فروش محصولات سواری از جمله وویا و سامسونگ اشاره کرد که تقریباً تمام مراکز خدمات پس از فروش این شرکت که به خودروهای کار و تجاری خدمات می دهند، جهت ارائه خدمات به سواری ها نیز تجهیز می شوند. ضمن اینکه به زودی مراکز خدمات پس از فروش دیگری ویژه خودروهای سواری به زنجیزه خدمات شرکت سروش دیزل افزوده خواهند شد. در پایان این نشست فرصتی دست داد تا اصحاب رسانه از نزدیک دیداری با دو محصول وویا فری و اتوبوس سروش- ایوکو داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی