پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

renault-kwid-رنو کوئید

مذاکرات با قطعه سازان هندی برای رنو کوئید

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران درباره همکاری با صنعت گران هندی گفت رنو کوئید به کمک قطعه سازان هندی ساخته می شود و خودرو مناسبی برای بازار ایران است. در نتیجه همکاری با این گروه به نفع ایران است. ،محمد رضانجفی منش درباره سفر اخیر هیات هندی به ایران و مذاکرات انجام شده […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران درباره همکاری با صنعت گران هندی گفت رنو کوئید به کمک قطعه سازان هندی ساخته می شود و خودرو مناسبی برای بازار ایران است. در نتیجه همکاری با این گروه به نفع ایران است.

،محمد رضانجفی منش درباره سفر اخیر هیات هندی به ایران و مذاکرات انجام شده با قطعه سازان این کشور گفت: هند کشوری است که هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم فرهنگی به کشور ما نزدیک است و از نظر صنعتی این کشور پیشترفت های خوبی داشته است که در سفر اخیر این هیات، نماینده شرکت تاتا که یکی از خودرو سازهای بزرگ هند است حضور داشت.

ضمن اینکه ما با انجمن قطعه سازان هند به نام «اکما» نیز قرارداد همکاری امضاء کردیم.

وی با اشاره به سفر آتی یک هیات از قطعه سازان هند به ایران گفت: همکاری با شرکت خودرویی مثل کوئید که طراحی اش در هند انجام گرفته و با کمک رنوی فرانسه درحال حاضر بیش از ۹۷ درصد قطعاتش در این کشور ساخته شده است می تواند با توجه به قیمت پایین این خودرو که کمتر از ۵ هزار یورو است خودروی مناسب برای تولید در کشورما باشد.

نجفی منش گفت: ما می توانیم با قطعه سازان هندی یک کار مشارکتی انجام دهیم و دانش فنی را منتقل کنیم چرا که ما به دنبال ساخت داخل هستیم و در حوزه ساخت داخل کوئید می تواند برای ما خودروی مناسبی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تفاهمنامه ها و قراردادهایی که در این زمینه امضاء شده است چه زمان شاهد انجام سرمایه گذاری ها خواهیم بود گفت: قطعا ما به دنبال سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران هستیم ولی اینگونه نیست که این اتفاق بلافاصله رخ دهد بنابراین تا فضا آماده شود باید آهسته آهسته حرکت کنیم.

وی افزود: ما هم اکنون به طور قطعی با پژو قرارداد بسته ایم، با رنو از قبل قرارداد داشتیم و هنوز هم پابرجاست و با فولکس و فیات هم در حال مذاکره هستیم و از طرفی هم ژاپنی ها جلو آمدند. امسال امیدواریم با ورود این سرمایه گذاران رقابت در تولید ایجاد شود که می تواند به بهبود کیفیت کمک کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی