مجموعه ایران خودرو در دوران مدیریت جدید خود با تاکید بر ارتقای تضمین کیفیت محصولات خود مسیر جدیدی را در تعامل با مشتریان خود تبیین کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛
تضمین کیفیت (Quality Assurance) یک فرآیند سیستماتیک است که تضمین میکند محصولات، خدمات یا فرآیندها مطابق با استانداردهای کیفیت تعیین شده یا فراتر از آن هستند و این کار شامل فعالیتها و تکنیکهایی با هدف جلوگیری از نقص، شناسایی و حل مسائل و بهبود کیفیت کلی در کل چرخه عمر یک محصول یا خدمات است.
هدف تضمین کیفیت (QA) تضمین عملکرد سازگار و قابل اعتماد، رضایت مشتری و انطباق با الزامات نظارتی است و با QA تولیدکنندگان میتوانند با جلوگیری از اشتباهات در زمان تولید، اطمینان حاصل کنند که مشتریان محصولی بدون عیب دریافت میکنند.
مجموعه ایران خودرو نیز در دوران جدید و پس از واگذاری به بخش خصوصی رویکرد جدی را در بحث کیفیت اتخاذ کرده به گونه ای که شاهد تغییر و شکل گیری واحد تضمین کیفیت در ابعادی جدید هستیم رویکردی که بدون شک می تواند ایران خودرو را در مسیر تعامل سازنده با مشتریان خود در بهترین حالت ممکن قرار دهد.
مدیران مجموعه ایران خودرو در اولین گام در جهت جلب رضایت مشتریان خود و ارتقا کیفیت محصولات این شرکت ساختار واحد تضمین کیفیت را تغییر دادند و شکل و روش جدیدی را برای تعامل سازنده با مشتریان خود رقم زدند که به طورحتم آینده درخشانی را برای این شرکت ترسیم خواهد کرد.
حسن قرهئی قائممقام مدیرعامل ایران خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول در اظهاراتی پیرامون تغییر ساختار واحد تضمین کیفیت ایران خودرو گفت: واحد تضمین کیفیت در دوره مدیریت دولتی، زیر مجموعه یکی از قائم مقامهای ایرانخودرو بود، اما مدیریت جدید به واسطه اهمیت بالایی که برای تولید محصولات باکیفیت قائل است، واحد تضمین کیفیت را به عنوان یکی از واحدهای مهم، در زیرمجموعه مدیرعامل تعریف کرده است. و بر این اساس، «واحد تضمین کیفیت» به عنوان یک معاونت مستقل اختیارات بیشتری خواهد داشت.
این بیان و رویکرد یکی از مدیران ارشد ایران خودرو به خوبی بیان کننده این است که مسیری که در دوران جدید برای ایران خودرو طراحی و تدوین شده است نوید روزهای روشن و خوبی برای دوستداران و مشتریان محصولات این شرکت خواهد بود.
این رویکرد مشتری محور و تاکید بر مسئله کیفیت به عنوان رکن اساسی در تولید محصولات ایران خودرو در دوران مدیریت جدید بدون شک در آینده نزدیک بر روند نظارت بر خرید قطعات خارجی و افزایش گارانتی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود و سبب افزایش رضایت مشتریان ایران خودرو خواهد بود.
آنچه درباره مجموعه ایران خودرو پس از واگذاری به بخش خصوصی باید گفت و نباید از آن گذر کرد توجه به این نکته بوده که برنامه هایی که مدیران جدید این مجموعه برای بزرگترین شرکت خودروساز داخلی تدوین کردند با محوریت مشتری مداری و ارتقای کیفیت محصولات داخلی است رویکردی که به اذعان بسیاری از کارشناسان صنعت و به ویژه صنعت خودرو در بخش خصوصی نمود و عینبت بسیاری دارد و بدون شک در آینده نزدیک در مجموعه ایران خودرو شاهد تحقق آن خواهیم بود.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید