پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارس‌نوآ

قوای محرکه پارس‌نوآ، برتر از تندر۹۰

معاون مهندسی پارس‌خودرو گفت: پیشرانه و گیربکس به‌کاررفته در پارس‌نوآ از نظر عملکرد فنی و دوام، عملکردی بهتر از قوای محرکه خودرو تندر۹۰ دارد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۴

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز، محمد اوجانی، با بیان اینکه محصول جدید پارس خودرو بازدهی بالاتری نسبت به محصول تندر۹۰ دارد، اظهارداشت: در محصول جدید پارس‌نوآ از موتور ارتقایافته‌ با نام تجاری ME16 استفاده شده که با برخورداری از سیستم VVT، ۱۶ سوپاپ، حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توان ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر، عملکردی قابل‌قبول و هماهنگ با نیاز این خودرو دارد.

وی دوام بالا و هزینه نگهداری پایین را از دیگر ویژگی‌های این پیشرانه عنوان کرد و افزود: تست‌های مختلفی که در پارس‌خودرو روی این موتور انجام شده، نشان می‌دهد که این مجموعه با حداقل استهلاک و اختلال در عملکرد، می‌تواند در سبد محصولات این شرکت جایگاه مناسبی پیدا کند.

اوجانی همچنین به گیربکس 5F18 مورد استفاده در پارس‌نوآ اشاره کرد و گفت: این گیربکس پیش‌تر در خودروی شاهین دستی استفاده شده و در ترکیب با موتور جدید، نسبت به مجموعه موتور و گیربکس تندر۹۰ عملکرد بهتری دارد.

وی در ادامه به برخی امکانات رفاهی و ایمنی پارس‌نوآ اشاره کرد و گفت: فرمان برقی D-TYPE، سیستم کنترل پایداری، مالتی‌مدیای ۷ اینچی با دوربین عقب، تهویه نیمه‌اتوماتیک، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی و صندلی‌های ارگونومیک از جمله ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌روند.

به گفته اوجانی، پارس‌خودرو با تکیه بر تجربیات سایپا، همکاری‌های بین‌المللی و استانداردهای سخت‌گیرانه کیفی، به دنبال عرضه خودرویی بادوام، مطمئن و رقابتی در بازار داخلی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : سایپاپارس‌نوآ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی