فولکس واگن آی دی یونیکس ، جدیدترین خودرو برقی است که توسط ماموت خودرو با قیمت بالاتر از 4 میلیارد تومان به کشور وارد می شود.
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛
بازار خودروهای برقی در کشورمان دارد داغ تر می شود. انواع هیبریدی ها، تمام برقی ها و پلاگین هیبریدها وارد کشور شده اند تا با انرژی های سبز و جایگزین، تحولی در جمع خودروهای حال حاضر ایجاد کنند. در این میان یکی از خودروهای تازه وارد یعنی فولکس واگن آی دی یونیکس، با طراحی جسورانه و جوان پسند به صورت تمام برقی با محور محرک عقب توسط ماموت خودرو وارد کشور شده و آمده تا حسابی سر و صدا کند. این خودرو چه ویژگی هایی دارد؟
خودروهاي آلماني جدا از تکنولوژي و قابليتهاي پيشرويي که در هر دوره از صنعت خودروسازي دارند، با آن اصالت فوقالعادهاي که در طراحيشان موج ميزند، دل هر عشق ماشيني را ميبرند. اما متاسفانه در سالهاي اخير اين اصالت کمرنگ و کمرنگتر شده و براي مثال شکل و شمايل محصولات مرسدس بنز و ب ام و هيچ ارتباطي با قديم و آن مدلهاي خاطرهانگيز ندارد. اما فولکس واگن از اين قاعده مستثني است. حتي در مدلهاي خانوادگي هم اين سبک طراحي فوق العاده موج مي زند.
در دور جديد واردات خودرو، ماموت خودرو با سبدي متنوع از محصولات فولکس واگن پا به ميدان گذاشته است. از ID4 به عنوان اولين محصول جديد فولکس واگن در ايران استقبال مناسبي به عمل آمد و حالا ماموت خودرو با عرضه يک محصول جديد ديگر، دنبال جلب نظر بخش ديگري از بازار است. اين محصول جديد ID.UNYX نام دارد که در نسخه
Ultra Long Range در ايران عرضه ميشود و در دسته کراساوورهاي کوپه جاي ميگيرد. کلاسي که بسيار مورد توجه خريداران جوان است. طراحي ID.UNYX در تمام قسمتها (جلو، عقب و کنار) خشن و تند و تيز است و به شما گوشزد ميکند که اصلا قرار نيست ماشين حوصله سربري باشد. اين طراحي خشن و هيجان انگيز با رينگهاي 21 اينچي تکميل ميشود. ابعاد بدنه اين کراساوور کامپکت در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بين محورها به ترتيب 4.663، 1.86، 1.61 و 2.766 متر اعلام شده است.
کابين اين کراس اوور هيجان انگيز اما طراحي ساده و مينيمالي دارد. کيفيت متريال به کار رفته قابل قبول است و همان چيزيست که از يک خوردو اصالتا آلماني انتظار داريد. يکي از بزرگترين مزيتهاي فولکس واگن آيدي يونيکس سطح بالاي امکانات ايمني و رفاهي است که ارزش خريد اين خودرو را بالا ميبرد. از جمله مهمترين آپشنهاي اين خودرو مي توان به 6 کيسه هوا، سامانه کنترل پايداري، سنسور TPMS، هشدار خروج از خط، هشدار DOW، ترمز اضطراري، هشدار برخورد از جلو، مود هاي رانندگي، سيستم بازياب انرژي، اتوپارک، دوربين 360 درجه، کروز کنترل تطبيقي، ماساژور صندليهاي جلو، گرمکن صندليهاي جلو، دسته دنده الکتريکي، اتوهلد، پشت آمپر ديجيتال، نمايشگر سيستم مالتي مديا، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، رانندگي خودکار بين خطوط، در صندوق عقب برقي، استارت دکمهاي، فناوري LED چراغها، سانروف، اپل کارپلي، اندرويد اتو، تهويه اتوماتيک، سيستم پاکسازي هواي داخل کابين و… اشاره کرد.
ID.UNYX هم مثل ID.4 يک کراساوور تمام برقي است. اين خودرو در 2 نسخه تک-موتو ودو-موتور عرضه شده است. نسخه تک موتور به يک پيشرانه الکتريکي با قدرت 228 اسببخار مجهز شده است. اما شرايط در نسخه ديگر متفاوت است و 2 موتور برقي مجموعا 335 اسب بخار قدرت توليد ميکند که اين خروجي به هر 4 چرخ منتقل ميشود. نمونه عرضه شده در بازار ايران از نوع تک-موتور است. نکته جالب اينجاست که ID.UNYX يک کراساوور ديفرانسيل عقب است و گشتاور 310 نيوتن متري موتور در اين خودرو به چرخهاي عقب منتقل ميشود.
باتريهاي اين کوپه برقي ماموت خودرو داراي ظرفيت 80.2 کيلووات ساعت است. بيشينه مسافت قابل پيمايش فولکس واگن ID.UNYX تنها با يکبار شارژ بر اساس استاندارد CLTC چيزي در حدود 614 کيلومتر است که عددی بسيار خوب در ميان خودروهای برقی به حساب ميیآيد.
اين کراساوور 2161 کيلوگرمي با گيربکس تک سرعته اتوماتيک ميتواند ظرف 7.7 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر بر ساعت برسد. در محور جلو اين کراس اوور کوپه برقي از سيستم مک فرسون استفاده شده و در بخش عقب آن سيستم تعليق مولتي لينک ديده ميشود که باعث ميشود نرمي و چسبندگي اين خودرو بيشتر شده و پايداري آن افزايش يابد.
دیدگاه خود را بنویسید