پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چانگان_cs35-تست_سایپا کاشان

زنگ خطر سایپا برای کراس اورهای بازار با CS35

بازدید از خط تولید و تست خودروی جدید سایپا در کاشان سایپا با هدف گسترش سبد محصولاتش این بار نماینده‌ای از کشور اژدها را راهی خطوط تولید کرده است. این خودرو در سال گذشته نیز به صورت CBU و محدود به بازار عرضه شده بود، CS35  نام دارد. خودروی که توسط یکی از باکیفیت‌ترین خودروسازان […]

سهیل زنگنه
جمعه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

بازدید از خط تولید و تست خودروی جدید سایپا در کاشان

سایپا با هدف گسترش سبد محصولاتش این بار نماینده‌ای از کشور اژدها را راهی خطوط تولید کرده است. این خودرو در سال گذشته نیز به صورت CBU و محدود به بازار عرضه شده بود، CS35  نام دارد. خودروی که توسط یکی از باکیفیت‌ترین خودروسازان چین یعنی Changan ساخته می شود. حالا خطوط سایپا کاشان، میهمانی نورسیده‌ای دارد که در برنامه ای یک روزه توسط اصحاب رسانه‌های مختلف مورد تست و بررسی قرار گرفت و توانست نمره قبولی را دریافت کند.

مهندس  فريبرز شهباز مدیرعامل کارخانه سایپا کاشان در نشست خبری قبل از برنامه تست CS35 و بازدید از خط تولید این خودرو به رسانه‌ها گفت: چانگان CS35 با تلاش و دانش فنی متخصصان داخلی به مرحله تولید آزمایشی رسیده است و حالا ما آماده هستیم تا در نیمه دوم خرداد ماه این محصول را به تولید انبوه برسانیم. وی همچنین اشاره کرد در سال اول تولید 21 درصد از قطعات این خودرو داخل سازی شده است و در سال دوم تولید چشم انداری 40 درصد را برای داخل سازی قطعات در نظر گرفته‌ایم. ضمنا به دلیل پتاسیل بالای این خودرو در بازار صادراتی و توانمندی‌های تولید در سایپا کاشان، در حال رایزنی‌ها برای بازار صادراتی نیز هستیم.

چانگان_cs35-نشست خبری_سایپا کاشان

مدیر عامل سایپا کاشان که به تازگی بر این مسند تکیه زده است در خصوص تغییرات Cs35 نسبت به محصول ساخته شده در چین نیز به خبرنگاران گفت: یکی از نکات مثبت این خودرو کیفیت ساخت بالا و البته کالیبره شدنش با شرایط آب و هوایی ایران است. به همین دلیل حتی نسبت به نمونه ساخت شرکت مادر از شتاب بیشتری برخوردار است. وی ادامه داد: کاهش مصرف سوخت و تغییراتی در جهت بهینه سازی داشبورد از جمله پروژه‌هایی است که در داخل کشور بر روی این خودرو اجرا شده.

یکی دیگر از کارشناسان سایپا کاشان در گفت و گو با جوان خودرو در خصوص تغییرات فنی CS35 برای بازار ایران گفت:  ECU این خودرو با توجه به شرایطی جغرافیایی و آب و هوایی ایران تنظیم شده است و به همین دلیل با توجه به ارتفاع بیشتر ایران از سطح دریا، دچار افت قدرت نمی‌شود. ضمن این که با توجه به نسبت تراکم بالای پیشرانه باز هم می‌تواند بدون مشکل از بنزین عرضه شده در ایران استفاده کند.

به نظر می‌رسد CS35 که حاصل همکاری‌های مشترک چانگان با خودروسازان بزرگی مثل فورد، مزدا و سوزوکی است، می‌تواند به عنوان اولین کراس اور کامپکت تولید شده در سایپا، رقیبی سرسخت برای ام وی ام X33 و لیفان X60 باشد. هر چند در تست‌هایی که در مسیر Track Test سایپا کاشان توسط رسانه‌های تخصصی انجام شد، این خودرو به وضوح از نظر عملکرد و هندلینگ بهتر از این دو حریف هموطنش بود. حالا سایپا قصد دارد در سال جاری 4 هزار دستگاه از این چشم بادامی زیبا را تولید کند. هر چند احتمالا CS35 با قیمت 62 میلیون تومانی، حتی برای رقیبان گران‌تر از خودش هم مشکل ساز خواهد شد.

چانگان_cs35-خط تولید_سایپا کاشانچانگان_cs35--2خط تولید_سایپا کاشان

این خودرو که در مرکز طراحی چانگان در مهد طراحی دنیا یعنی ایتالیا طراحی شده است، دارای پیشرانه‌ای به حجم 1.6 لیتر مجهز به 16 سوپاپ است و می تواند 123 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار بدهد. همچنین 160 نیوتن متر گشتاور این پیشرانه توسط گیرباکس اتوماتیک- تیپ ترونیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در نمونه اتوماتیک با تجهیزاتی مثل فرمان الکتریکی بسیار دقیق با روکشی از چرم که حتی باکیفیت‌تر از هویندای سانتافه است، صندلی‌هایی با روکش چرم مصنوعی، 4 کیسه هوا در جلو، سانروف، کروز کنترل، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم ضد سرقت ایمو بلایز، چراغ‌های مه شکن جلو عقب، تنظیم ارتقاع چراغ‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌های تاشونده جانبی، تنظیم ارتفاع کمربندهای جلو با قبلیت پیش کشندگی، گرمکن و برف پاک کن شیشه عقب راهی بازار خواهد شد. ترمزهای این خودرو نیز که در هر دو محور دیسکی هستند ضمن عملکرد بسیار درخور توجه، دارای سامانه‌های کمکی ABS، EBD و BAS هستند.

چانگان_cs35-سایپا کاشان

از جمله نکات مثبت این خودرو باید به طراحی زیبا، کابین جادار، کیفیت مونتاژ خوب و متریال خوب کابین اشاره کرد. به عقیده کارشناسان با توجه به رقیبان این خودرو در بازار و پتانسیل های CS35، این خودرو می‌تواند جای خالی یک کراس اور کامپکت با کیفیت و مدرن به خصوص از نظر طراحی را در این بازار پر کند.

در سفري كه شركت سايپا جهت بازديد و تست cs35 به كاشان ترتيب داد، حدود ٥٠ خبرنگار و عكاس از رسانه هاي مختلف حضور داشتند و از خطوط توليد خودروهاي تيبا و ساينا نيز بازديد به عمل آمد.

برچسب‌ها : CS35سایپاچانگان CS35

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی