پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کونیخزگ در حال ساخت موتور کوچک اما قدرتمندست

امروزه دیگر باوجود فناوریهای جدید، لازم نیست اتومبیل های سوپر اسپرت برای افزایش قدرت، موتور بزرگی داشته باشند. در حال حاضر فورد موستانگ از موتور 5.0 لیتری هشت سیلندر بزرگ با خروجی 400 اسب بخاری بهره می برد. اما کمپانی کونیخزگ در همکاری با شرکت چینی Qoros قصد داشته موتوری توسعه دهد که قدرتی مشابه موتور […]

javankhodro
شنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۵

امروزه دیگر باوجود فناوریهای جدید، لازم نیست اتومبیل های سوپر اسپرت برای افزایش قدرت، موتور بزرگی داشته باشند. در حال حاضر فورد موستانگ از موتور 5.0 لیتری هشت سیلندر بزرگ با خروجی 400 اسب بخاری بهره می برد.

اما کمپانی کونیخزگ در همکاری با شرکت چینی Qoros قصد داشته موتوری توسعه دهد که قدرتی مشابه موتور 5.0 لیتری هشت سیلندر فورد موستانگ داشته اما سایزی کوچکتر دارد.

این کمپانی اعلام کرد موتور مورد اشاره 1.6 لیتری بوده اما می تواند خروجی 400 اسب بخاری یا بیشتر تولید کند. کونیخزگ برای برخی اتومبیل های خود از جمله آگرا و ریگرا فناوری های جدیدی در زمینه موتور به کار گرفت.  کونیخزگ قصد نداشته موتور چهار سیلندری را توسعه دهد اما ممکن است در آینده شاهد چنین اتفاقی باشیم. کونیخزگ می خواهد این موتور کوچک پرتوان را در یک سوپراسپرت کوچک با وزن کمی جای دهد.

در حقیقت کمپانی FreeValve از شرکت های خواهر کونیخزگ با Qoros در این زمینه همکاری می کند. این موضوع را Christian von از مدیران کونیخزگ در یکی از مصاحبه های خود بیان داشته و افزود موتور توربو الکتریکی نیز انتخاب ایده آلی برای کمپانی آنها خواهد بود.

با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موتور کوچک و قدرتمند کونیخزگ باید منتظر ماند.

منبع: geeky-gadgets.com

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی