رئیس دانشكده راهآهن: با تكمیل راهآهن سریعالسیر تهران-اصفهان حدود ۱۷میلیون نفر در سال جابهجا خواهند شد و همچنین هندسه مسیر بهطوری طراحی شده كه سالانه ۱۶میلیون سفر برای این مسیر پیشبینی شده است. به گزارش خبرنگار تیننیوز، جبار علی ذاكری، رئیس دانشكده راهآهن با اشاره به تجربه كشورهای دنیا در بحث قطارهای سریعالسیر، گفت: بسیاری […]
به گزارش خبرنگار تیننیوز، جبار علی ذاكری، رئیس دانشكده راهآهن با اشاره به تجربه كشورهای دنیا در بحث قطارهای سریعالسیر، گفت: بسیاری از كشورهای توسعهیافته با ساخت راهآهن پرسرعت و استفاده از قطارهای پرسرعت توانستهاند گامهای بزرگی را در جابهجایی مسافران بردارند.
وی افزود: در كشور ایران نیز با توجه به اهمیت كلان شهرهایی چون تهران-قم-اصفهان و فاصله كوتاه آنها كه نزدیك به ۴۵۰ كیلومتر است، بهترین گزینه برای راهآهن سریعالسیر و قطارهای پرسرعت انتخاب و در حال اجرا است.
ذاكری با بیان اینكه مطابق با بررسیها و توصیههای uic مناسبترین راه برای احداث راهآهن سریعالسیر را باید شناسایی و در كشور اجرایی كنیم، اظهار كرد: راهآهن سریعالسیر به عنوان نماد توسعه یافتگی حملونقل ریلی جایگاه بالایی را در بین كشورهای توسعه یافته پیدا كرده است.
رئیس دانشكده راهآهن بیان كرد: از سال ۱۹۶۴ به بعد بیشتر راهآهنهای دنیا برنامه توسعه حملونقل ریلی سریعالسیر را اجرایی كردهاند و این موضوع در كشور ما مسیر تهران-اصفهان بوده است.
وی عنوان كرد: با تكمیل راهآهن سریعالسیر تهران-اصفهان حدود ۱۷ میلیون نفر در سال جابهجا خواهند شد و همچنین هندسه مسیر بهطوری طراحی شده است كه سالانه ۱۶میلیون سفر برای این مسیر پیشبینی شده است.
ذاكری خاطرنشان كرد: با تكمیل راهآهن سریعالسیر تهران-اصفهان، ۲۲ ست قطار برای این مسیر پیشبینی شده و در افق بلندمدت فاصله زمانی سیر قطار به ۱۰ دقیقه خواهد رسید.
دیدگاه خود را بنویسید