اما رنو نیز که مدتها است در مذاکره با خودروسازان ایرانی بهسر میبرد، به احتمال فراوان طی شهریورماه امسال قرارداد خود با ایرانخودرو را امضا میکند تا پس از پژو، دومین شریک پسابرجام آبیهای جاده مخصوص باشد. این شرکت که قصد دارد همچنان با هر دو خودروساز بزرگ ایران همکاری داشته باشد، برنامه تولید ۲۵ محصول جدید را تدوین کرده که بخشی از آن در ایران خودرو و بخشی در پارس خودرو و تعدادی نیز بهصورت مستقل (توسط رنو در ایران) به تولید خواهد رسید. رنو پس از تشدید تحریمهای بینالمللی، تولیدش را در ایران کمرنگ کرد و اگرچه بهنظر میرسید با لغو تحریمها، فعالیتهای خود را بهسرعت افزایش دهد، اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده است. این شرکت پس از برجام، وارد مذاکره با سایپا شد و حتی بر سر خرید سایت بن رو، با سایپاییها به توافق رسید، اما هنوز مذاکراتش با ایرانخودرو نهایی نشده است.
دیدگاه خود را بنویسید