پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو و پژو_لوگو

حل تبادلات بانکی با فرانسه به نفع خودروسازان داخلی

یکی از بزرگترین مشکلات خودروسازان در چند سال اخیر تبادل پول بود که باعث اضافه شدن هزینه های سربار و افزایش قیمت خودرو شده بود. حال به لطف مذاکرات جواد ظریف تبادلات بانکی با فرانسه امکان پذیر است که خبر خوشی برای ایران خودرو، سایپا، رنو، پژو و طرفداران این محصولات خواهد بود. در حالی […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۸ تیر ۱۳۹۵

یکی از بزرگترین مشکلات خودروسازان در چند سال اخیر تبادل پول بود که باعث اضافه شدن هزینه های سربار و افزایش قیمت خودرو شده بود. حال به لطف مذاکرات جواد ظریف تبادلات بانکی با فرانسه امکان پذیر است که خبر خوشی برای ایران خودرو، سایپا، رنو، پژو و طرفداران این محصولات خواهد بود.

در حالی ازسرگیری تبادلات بانکی و بازگشت آن به روال عادی یکی از موضوعات مهم درکاهش هزینه خودروسازی کشور عنوان می‌شود که عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان از آغاز تبادلات بانکی میان ایران و فرانسه از طریق یکی از بانک‌های معتبر فرانسوی خبر داد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به فرانسه در دیدار با مقامات فرانسوی بحث آغاز تبادلات بانکی از طریق یکی از بانک‌های مطرح فرانسوی را نهایی کرده است. براین اساس یکی از مشکلات صنعت خودرو که روند کند ازسرگیری تبادلات بانکی با شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز فرانسوی بود به‌زودی حل خواهد شد. در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که گشایش اعتبار و انتقال پول و همکاری بانک‌ها نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن قراردادهای خودرویی دارند. در همین زمینه محمدرضا نجفی‌منش می‌گوید: اجرایی‌ شدن قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خودروسازان و قطعه‌سازان منوط به آغاز تبادلات بانکی است و از آنجا که روند این موضوع بسیار کند است در صورت همکاری این بانک فرانسوی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

موضوع دیگری که در این میان حائز اهمیت است بحث کاهش هزینه شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز به‌واسطه لغو تحریم‌های بین‌المللی و به‌دنبال آن آغاز مبادلات بانکی با کشورهای اروپایی است. یکی از عواملی که در دوران تحریم موجب افزایش هزینه صنعت خودرو ایران می‌شد، بحث دور زدن تحریم‌ها به‌خصوص در زمینه مبادلات مالی بود؛ بنابراین در صورت حل مشکل نقل‌وانتقال پول از طریق این بانک فرانسوی، صنعت خودرو ایران می‌تواند در ارتباط با شرکای فرانسوی تا حدودی هزینه‌هایش کاهش یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

تابستان توافق با رنو و بنز نهایی می شود

رنو ساندرو پارس خودرو در تست رنو سربلند شد.

رنو بخشی از قطعات خود را از ایران میخرد.

شرکت مشترک ایران خودرو- پژو آغاز به کار کرد.

قیمت پژو 2008 به همراه زمان تولید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی