پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

porsche_panamera_2017_پورشه پانامرا

پورشه پانامرا 2017 معرفی شد

پورشه پانامرا یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مدل های این خودروساز در ایران است که سرعت و قدرت فراوانی نیز دارد. حال پورشه پانامرا 2017 رونمایی شده است که تکامل نسل دوم این خودروی سریع را به خوبی نشان میدهد. نسل قبلی پورشه پانامرا که در کشورمان نیز به تعداد نسبتا زیادی […]

javankhodro
چهارشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۵

پورشه پانامرا یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مدل های این خودروساز در ایران است که سرعت و قدرت فراوانی نیز دارد. حال پورشه پانامرا 2017 رونمایی شده است که تکامل نسل دوم این خودروی سریع را به خوبی نشان میدهد.

نسل قبلی پورشه پانامرا که در کشورمان نیز به تعداد نسبتا زیادی حضور دارد، اولین سدان تولیدی پورشه و به عقیده کارشناسان یکی از زشت ترین محصولات تاریخ این کمپانی به حساب می آمد.

طراحی ظاهری تلفیقی از یک سدان لوکس و یک کوپه به سبک محصولات پورشه، باعث پدید آمدن بدنه ای نسبتا بی قاعده و کشیده با صندوق عقب کوتاه و نا متوازن نسبت به طول درب موتور شده بود که نتیجه چندان خوشایندی را در زمینه زیبایی شناختی پدید نمی آورد.

با این حال پانامرا یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین سدان های بازار بود و به لطف مشخصات فنی فوق العاده و کیفیت مهندسی مثال زدنی اش، به خودرویی پر فروش و مورد احترام مبدل شد.

حالا اما پورشه سرانجام نسل دوم از این محصول جنجالی را در مدل 2017 رونمایی کرده است که یک تحول نه چندان انقلابی اما بسیار هوشمندانه نسبت به نسل نخست داشته است.

از نظر ظاهری شاید در نگاه اول همه چیز شبیه به مدل قبلی به نظر برسد اما واقعیت این است که طراحان پورشه در ظریف کاری استادند، چرا که مدل 911 را بیش از 50 سال با طراحی نزدیک اما در حال تغییر روانه بازار کرده اند.

برای پانامرا جدید نیز شاهد چنین تغییرات کوچکی هستیم که البته در بهبود کلیت طرح نیز موثر بوده اند.

در نمای جلو طراحی و گرافیک داخلی چراغ ها به کلی متحول شده است و طبیعتا سپر و گلگیرهای نیز دوباره طراحی شده اند، همچنین در نمای بغل شاهد اضافه شدن چند خط تیز و محکم بر روی بدنه هستیم، جایی که در نسل قبلی به دلیل سادگی و تحدب بیش از حد مورد انتقاد بود.

porsche_panamera_2017_نمای عقب-پورشه پانامرا

در نهایت به نمای عقب می رسیم و در اولین نگاه شاهد اتصال دو چراغ باریک به یکدیگر هستیم. این رشته باریک LED می تواند به مهمترین نکته برای تفکیک نسل جدید از مدل قدیمی تبدیل شود.

همچنین خطوط کلی و حجم پردازی صندوق عقب نیز به شکل تغییر کرده اند تا از حجم انتقاداتی که متوجه نسل قبلی بود کاسته شود.

در فضای داخلی نیز شاهد تکنولوژیک شدن تمام اجزا هستیم. انبوهی از دکمه های کنترلی مدل قبلی که کنسول میانی را شبیه به کابین هواپیماهای مسافربری کرده بودند، حالا پشت صفحه های نمایشگر لمسی و اندروید اوتو پنهان شده اند.

البته پورشه سنت گرا بودن خود را در این زمینه هم نشان داده است و سعی کرده طراحی کلی و کلاسیک مجموعه پشت آمپر آنالوگ خود را حفظ کند.

 porsche_panamera_2017_پورشه فضای داخلی-پانامرا

از نظر مشخصات فنی همه چیز یک قدم بهتر و سریعتر شده است و شاید تنها مورد کاهش یافته، حجم پیشرانه ها باشد، مدل شش سیلندر 4S حالا تنها 2.9 لیتر حجم دارد و به یاری 440 اسب بخار قدرت خالص می تواند صفر تا صد باورنکردنی 4.4 ثانیه را ثبت کند.

باورنکردنی بودن شتاب 4.4 ثانیه ای از این نظر است که چنین مشخصاتی در نسخه پایه هیچ یک از خودروهای رقیب دیده نمی شود.

برای مدل توربو شاهد تولید 550 اسب بخار قدرت از یک موتور 4.0 لیتری هشت سیلندر هستیم که صفر تا صد 3.8 ثانیه ای را ممکن می سازد.

این درحالیست که در صورت انتخاب بسته عملکردی کورنو پکیج، شتاب هر یک از این مدل ها 0.2 ثانیه دیگر نیز بهبود می یابد و احتمالا در بلند مدت پس از معرفی مدل TURBO S شاهد نزدیک تر شدن ارقام به مرز 3 ثانیه خواهیم بود.

porsche_panamera_2017_پورشه پانامرا_فضای داخلی

جعبه دنده دوبل کلاچ هشت سرعته و سیستم انتقال نیرو به هر چهارچرخ از دیگر ویژگی های استاندارد مدل توربو هستند که با قیمت پایه 147 هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

نمونه 4S هم حداقل 101 هزار دلار قیمت دارد و با این حساب به هیچ عنوان خودرو ارزان قیمتی محسوب نمی شود.

برخلاف مدل قبلی، نسل جدید پانامرا به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس، شانسی برای حضور در بازار ایران ندارد، مگر آنکه به نوعی این قانون تغییر کند یا شاهد افزایش حجم موتور مجاز از 2.5 لیتر فعلی به 3.0 لیتر باشیم، بلکه حداقل پای مدل 4S به خیابان های شمال شهر باز شود.

منبع: دیجیاتو

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی