پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فروش فوری خودرو مشروط به شرایط جدید شد

فروش فوری خودرو مشمول شرایط جدید شد

خودروسازان و شرکت های وارد کننده خودرو تنها با نداشتن تعهدات معوق می توانند شرایط فروش فوری خودرو داشته باشند. به نقل از ایسنا، تاخیر در تحویل خودرو فروخته شده از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است. خودروسازان نیز معمولا خودروهایی چون تندر ۹۰ را با تاخیر به خریداران تحویل می‌دهند و اکثر خریداران […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۲ تیر ۱۳۹۵

خودروسازان و شرکت های وارد کننده خودرو تنها با نداشتن تعهدات معوق می توانند شرایط فروش فوری خودرو داشته باشند.

به نقل از ایسنا، تاخیر در تحویل خودرو فروخته شده از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است. خودروسازان نیز معمولا خودروهایی چون تندر ۹۰ را با تاخیر به خریداران تحویل می‌دهند و اکثر خریداران خودرو در ایران، طعم دیر تحویل گرفتن خودرو خریداری شده را چشیده اند.

این موضوع باعث نارضایتی مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو شده است.

در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو با توجه به این وضعیت، قانون جدیدی گذاشته شده، به‌گونه‌ای که براساس این قانون، فروش فوری خودروها در صورت وجود تعهدات معوق، ممنوع شده است.

در این زمینه در ماده ۴ این قانون تاکید شده که “عرضه خودرو به روش فروش فوری مشروط به نداشتن تعهدات معوق است”. در این قانون تصریح شده که منظور از تعهدات معوق در فروش‌های فوری، تعهداتی است که طبق قرارداد سررسید شده اما خودرو تحویل خریدار نشده است.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

شرایط فروش لیفان X50

شرایط فروش سانتافه توسط عظیم خودرو

شرایط فروش استثنایی دی اس (تیر 95)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی