پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

قیمت خودروهای واردتی باید کم شود.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار برخورد با شرکتهای واردکننده خودرو و اجبار آنها به کاهش قیمت شد. محمد جعفری اظهار کرد: شرکتهای واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم خودرو وارد کرده و به فروش می‌رسانند. وقتی نمایندگی رسمی واردکننده خودرو با پول مردم خودرو را خریداری و وارد می‌کند دیگر نباید […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار برخورد با شرکتهای واردکننده خودرو و اجبار آنها به کاهش قیمت شد.

محمد جعفری اظهار کرد: شرکتهای واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم خودرو وارد کرده و به فروش می‌رسانند. وقتی نمایندگی رسمی واردکننده خودرو با پول مردم خودرو را خریداری و وارد می‌کند دیگر نباید به دنبال سودهای آن‌چنانی باشد و باید این محصولات را با قیمت کمتری ارائه دهد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه تبلیغات فروش شرکتهای واردکننده خودرو نادرست بوده و مردم را فریب می‌دهد، خاطرنشان کرد: این شرکتها در تبلیغات خود از فروش اقساطی و بدون بهره سخن گفته و خریداران تصور می‌کنند با شرایط جذابی برای خرید روبرو هستند. اما که اگر مصرف‌کنندگان بدانند نمایندگی واردکننده خودرو نقدینگی چندانی وارد این کار نکرده و با استفاده از پول اخذ شده از آنها، خودرو را خریداری و وارد می‌کند، دیگر نسبت به خرید این محصولات با این قیمت‌ها اقدام نخواهند کرد.

جعفری افزود: نکته جالب توجه این است که در همین شرایط نیز نمایندگی‌های واردکننده خودرو به تعهدات خود برای تحویل خودرو در موعد مقرر عمل نکرده و معمولا خودروی فروخته شده را با تاخیر تحویل خریداران می‌دهند که در این زمینه باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه مقدار جریمه تاخیری که شرکتهای واردکننده خودرو به خریداران می‌دهند کمتر از بهره تسهیلات بانکی است، تصریح کرد: شرکتهای واردکننده خودرو ترجیح می‌دهند به جای دریافت تسهیلات بانکی، پول خریداران را دریافت و با آن فعالیت کرده و جریمه تاخیر احتمالی را پرداخت نمایند.

به گزارش برخی منابع آگاه برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی درآمد هنگفتی از ناحیه استفاده از پول پیش‌خریداران خودرو برای واردات این محصولات به ایران خبر داده بود.

فربد زاوه اظهار کرده بود: در حال حاضر بازدهی پول واردات یک مدل خودرو با تیراژ بالا به کشور برای شرکت واردکننده آن، حدود 500 درصد است. این به معنای آن است که شرکت واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم، 500 درصد بهره مالی می‌برد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی