پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تاثیر شرایط فروش خودروسازان بر بازار خودرو

  علی رغم شرایط فروش های متنوع و جذابی که خودروسازان هر از گاهی ارائه می کنند، بازار خودرو اما هنوز هم زیر سایه رکود است و به گفته فعالان بازار خودرو، این شرایط و فروش قسطی خودروها تاثیر چشمگیری بر معاملات نداشته و خرید و فروش خودرو همچنان قفل است. البته در روش های […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۵

 

علی رغم شرایط فروش های متنوع و جذابی که خودروسازان هر از گاهی ارائه می کنند، بازار خودرو اما هنوز هم زیر سایه رکود است و به گفته فعالان بازار خودرو، این شرایط و فروش قسطی خودروها تاثیر چشمگیری بر معاملات نداشته و خرید و فروش خودرو همچنان قفل است.

البته در روش های فروشی اقساطی که شرکتهای خودروساز عرضه می کنند، هر چند تا اندازه ای دخرید خودرو برای مصرف کنندگان آسان می شود، و از طرفی رشد فروش شرکتها نیز رشد می کند و رونق نسبی به بازار خودرو بر می گردد، اما این روزها دغدغه ای ذهن بسیاری از خریداران و حتی فعالان بازار خودرو را مشغول کرده که ارائه چنین طرح های فروشی از سوی خودروسازان آیا می تواند منجر به ایجاد حاشیه بازار در برخی از خودروها شود؟

یکی از فعالان بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  با اشاره به وضعیت کنونی بازار خودرو می گوید هر چند بازار خرید و فروش خودرو نسبت به ماههای گذشته تغییری نداشته اما ارائه روش های فروش اقساطی خودروسازان با استقبال بسیار خوب متقاضیان مواجه شده است.

محمدی نیکخواه افزود : خوشبختانه شرایط در نظر گرفته شده برای پیش فروش برخی از خودروها  ، مدت زمان اقساط و بهره های  تعیین شده همگی موجب جذابیت روش های ارائه شده برای متقاضیان خرید این خودروها شده است.

وی اظهار داشت : استقبال از روش های فروش خودروسازان تا حدودی بر بازار معاملات خودروهای دست دوم تاثیر گذاشته و موجب افت در تقاضای این خودروها  شده است.

وی در ادامه با توجه به طرح برخی دغدغه ها در خصوص تاثیر روش های فروش خودروسازان بر ایجاد حاشیه در بازار خودرو گفت : تاکنون این گونه طرح های فروش  تاثیری بر ایجاد حاشیه بازار در این خودروها نداشته و به نظر نمی رسد با توجه به شرایطی که برای خرید این خودروها در نظر گرفته شده است  و مراجعه مصرف کنندگان واقعی ، طی روزها و ماههای آتی نیز حاشیه ای در بازار این خودروها ایجاد شود.

این فعال بازار خودرو در ادامه از تثبیت قیمت خودروهای داخلی در بازار خبر داد و گفت : با وجود رکود حاکم بر بازار معاملات خودرو ، این جریان تاثیری بر قیمت خودرو در بازار نداشته است و در حال حاضر قیمت اغلب خودروهای داخلی بدون اختلاف قیمت به نرخ کارخانه معامله می شود و طی یک ماه گذشته تغییری در قیمت صورت نگرفته است.

نیکخواه همچنین رکود در بازار خودروهای وارداتی را شدیدتر دانست و اظهار داشت : هر روز که می گذرد بازار خودروهای وارداتی با توجه به اوضاع اقتصادی در کشور نگران کننده تر از روز قبل می شود و انتظار نمی رود که در ماههای آتی نیز تغییری در بازار این خودروها ایجاد شود.

وی گفت : تا زمانی که اوضاع اقتصادی در کشور به همین منوال باشد امیدی به بهبود بازار خودرو نیست و نمی توان انتظار تغییر شرایط و رفع رکود از بازار خودرو را داشت.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی