پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انفجار تریلی قزوین

جزییات انفجار تریلی حامل مهمات در نزدیکی قزوین

انفجار یک دستگاه تریلی که از اتوبان زنجان به سمت قزوین در حال حرکت بود در حومه شهر تاکستان موجب مسدود شدن مسیر اتوبان شد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و دو مصدوم آن به سرعت مداوا شدند. محمد رحمانی مسول آتش نشانی تاکستان گفت: این کامیون بعلت ترکیدن لاستیک جلو از جاده منحرف و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۵

انفجار یک دستگاه تریلی که از اتوبان زنجان به سمت قزوین در حال حرکت بود در حومه شهر تاکستان موجب مسدود شدن مسیر اتوبان شد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و دو مصدوم آن به سرعت مداوا شدند.

محمد رحمانی مسول آتش نشانی تاکستان گفت: این کامیون بعلت ترکیدن لاستیک جلو از جاده منحرف و واژگون شد . رحمانی افزود: این کامیون حامل گلوله توپ نظامی بود که پس از واژگونی باعث انفجار کامیون شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه که در کیلومتر 3 تاکستان به ابهر رخ داد و دو تن مصدوم شدند و پس از تلاش 10 اکیپ آتش نشانی از تاکستان و قزوین ، آتش خاموش شد.

مسول آتش نشانی تاکستان گفت: انفجار این کامیون نیم ساعت تردد خودروها را مختل کرد و لی در حال حاضر تردد روان و عادی است. این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و در پی مسیر اتوبان قزوین به سمت زنجان مسدود شد. که از همان ساعت هلای ابتدایی وقوع حادثه، مأموران امدادی در حال کمک‌رسانی بودند.مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در این انفجار راننده کامیون سطحی مجروح  و سرپایی درمان شد.

انفجار تریلی مهمات
جزییات این حادثه از زبان سخنگوی سپاه:

سخنگوی سپاه گفت: سانحه اتوبان قزوین مربوط به انفجار تریلی حامل گلوله‌های توپ یکی از یگان‌های سپاه بود که این سانحه تلفات جانی نداشت.

به گزارش انتخاب، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در خصوص جزئیات سانحه انفجار یک دستگاه تریلی در جاده تاکستان – قزوین اظهار داشت: این سانحه مربوط یکی از تریلی‌هایی بود که مقادیری از گلوله‌های توپ متعلق به یکی از یگان‌های سپاه را حمل می‌کرد که این تریلی در اثر ترکیدگی لاستیک دچار واژگونی و برخورد با گاردریل کنار جاده در هوای بسیار گرم شده و دچار آتش‌سوزی و انفجار شد.

شریف گفت: با تدابیر ایمنی پیش‌بینی شده برای جلوگیری از آسیب به خودروهای در حال حرکت بلافاصله مسیر توسط تیم اسکورت مسدود و با همکاری مردم عزیز هیچ آسیبی به کسی نمی‌رسد و تنها یکی از مأمورین فداکار نیروی انتظامی دچار مصدومیت جزیی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ایمنی جهت حمل و نقل مهمات نظامی طبق دستورالعمل جاری بر فرآیند چینش مهمات در تریلی به طور کامل اعمال شده بود و تدابیر دیگر نظیر نبودن چاشنی نیز از دیگر اقداماتی بود که مسئولان امر صورت داده بودند.

ترکیدگی لاستیک و عدم کنترل خودرو عامل انفجار کامیون مهمات در اتوبان تاکستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ترکیدگی لاستیک و عدم کنترل خودرو توسط راننده را عامل انفجار تریلر حامل مواد منفجره در اتوبان تاکستان عنوان کرد.

به گزارش انتخاب، رضا گروسی  عنوان کرد: بعد از ظهر روز پنجشنبه 31 تیر ماه یک دستگاه تریلر حامل مواد انفجاری و محترقه از اتوبان زنجان به سمت تاکستان در حال حرکت بود که به دلیل ترکیدگی لاستیک و عدم کنترل خودرو توسط راننده دچار سانحه شد. خوشبختانه بعد از حادثه عوامل مدیریت بحران و نیروهای پلیس راهور استان وارد عمل شده و دو محور شمالی و جنوبی اتوبان مسدود شد.

گروسی افزود: با حضور اکیپ‌های امدادی و آتش‌نشانان، آتش مهار شده و در حال حاضر تردد در محور شمالی به سمت زنجان در جریان است و تا ربع ساعت دیگر نیز تردد در محور جنوبی با ترافیک روان اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: این حادثه در 5 کیلومتری محور قره‌باغ، ایستگاه اتوبان قزوین زنجان و در منطقه‌ای غیرمسکونی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به عدم تلفات جانی این حادثه گفت: راننده و یکی از عوامل پلیس راهور در این حادثه دچار مجروحیت جزئی شده‌اند که پس از انتقال به مراکز درمانی حال هر دو مساعد گزارش شده است.انفجار تریلی مهمات

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین: حادثه انفجار اتوبان تاکستان خسارت جانی نداشت

ایوب رحیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن بیان دلایل حادثه انفجار خودرو در اتوبان تاکستان این سانحه را فاقد خسارات جانی دانست. او در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأیید حادثه انفجار یک دستگاه کامیون حامل مهمات در اتوبان تاکستان بیان کرد: این کامیون از سمت تبریز به طرف تهران در حال حرکت بوده است.

وی دلیل اصلی انفجار را واژگونی کامیون دانست و افزود: در نزدیکی شهرستان تاکستان با ترکیدن یکی از لاستیک‌ها تعادل کامیون به هم خورده و همین امر موجب واژگونی آن شده است.

حادثه انفجار خودرو در قزوین تلفاتی نداشته است

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: حادثه انفجار خودرو در اتوبان قزوین به زنجان خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشته است و دو مجروح سطحی آن مداوا شده اند.

پیمان نامداری دقایقی قبل اظهارداشت: بلافاصله پس از اعلام گزارشی مبنی بر انفجار خودرو در اتوبان قزوین به زنجان در محدوده شهر تاکستان سه آمبولانس از پایگاههای کهک، قره باغ و تاکستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به وجود چند خودروی دیگر در محل که احتمال حوادث دیگر را می دادیم یک دستگاه اتولانس(اتوبوس آمبولانس) را هم به محل اعزام کردیم تا بتواند خدمات رسانی را تسریع کند که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

نامداری تصرح کرد: راننده خودروی منفجر شده در محل مداوا شد و مشکلی نداشت و یک نفر هم بر اثر ترکش مواد حاصل از انفجار آسیب دیده بود که برای مداوای بیشتر به بیمارستان تاکستان منتقل شد و این فرد نیز پس از درمان از بیمارستان مرخص شده است.

گروسی اضافه کرد: یکی از نیروهای پلیس راهور هم که در این حادثه مصدوم شده بود برای درمان به بیمارستان رازی قزوین منتقل شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تردد در هر دو محور آزاد راه قزوین ، زنجان عادی و روان است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی