پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو_لوگو

گام بلند رنو برای داخلی سازی در ایران

تنها چند هفته پس از برگزاري همایش توانمندیهاي قطعه سازان ایرانی در پاریس از سوي رنو ، خبر خوش دیگري از نسل جدید گیربکس هاي دستی JHQ با این خودروساز فرانسوي به گوش می رسد. خط تولید این گیرباکس در ابان ماه افتتاح خواهد شد. تنها چند هفته پس از برگزاري همایش توانمندیهاي قطعه سازان ایرانی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۵

تنها چند هفته پس از برگزاري همایش توانمندیهاي قطعه سازان ایرانی در پاریس از سوي رنو ، خبر خوش دیگري از نسل جدید گیربکس هاي دستی JHQ با این خودروساز فرانسوي به گوش می رسد. خط تولید این گیرباکس در ابان ماه افتتاح خواهد شد.
رنو پارس

تنها چند هفته پس از برگزاري همایش توانمندیهاي قطعه سازان ایرانی در پاریس از سوي رنو، خبر خوش دیگري از نسل جدید گیربکس هاي دستی JHQ با این خودروساز فرانسوي به گوش می رسد. خط تولید گیربکس پیشرفته با همکاري مهندسان ایرانی و متخصصان رنو ، اوایل آبان ماه سال جاري در شرکت چرخشگر افتتاح می شود. این دومین گام رنو براي توانمندسازي قطعه سازان داخلی و افزایش درصد داخلی سازي در سال جاري است.

شرکت چرخشگر تبریز به عنوان تامین کننده اي با تجربه و توانمند براي تولید گیربکس با کیفیت عالی از سوي شرکت رنو براي انجام این پروژه مشترك انتخاب شده است.

جزییات این خط تولید:
– خط تولید گیربکس پیشرفته JHQ رنو به زودي در کارخانه چرخشگر تبریز افتتاح می شود – مجموع سرمایه گذاري مشترك شرکت رنو پارس و چرخشگر براي راه اندازي این پروژه بالغ بر 3 میلیون یورو است
– ظرفیت این خط تولید سالانه 300 هزار دستگاه گیربکس است
– این گیربکس براي تمامی خودروهاي سواري تولیدي رنو در ایران به کار گرفته خواهد شد
– با توجه به تکنولوژي پیشرفته و سطح کیفی بالاي گیربکس تولیدي در چرخشگر، امکان صادرات این محصول فراهم است

خط تولید گیرباکس JHQ

– سه اولویت اصلی رنو در ایران

1) تولید قطعه و خودرو با کیفیت
2) استفاده از ظرفیت هاي قطعه سازان ایرانی براي بالا بردن میزان داخلی سازي
3) توسعه صادرات قطعه و خودرو از ایران به سایر کشورها است.  براي راه اندازي خط تولید گیربکس JHQ در شرکت چرخشگر، شرکت رنو پارس حدود یک میلیون و 300 هزار یورو سرمایه گذاري کرده است. فاز اول این پروژه یعنی مونتاژ گیربکس آبان ماه به بهره برداري می رسد و دو فاز دیگر پروژه یعنی داخلی سازي پوسته هاي گیربکس و همچنین شفت و دنده ها ظرف مدت دو سال آینده به بهره برداري خواهد رسید.

گیرباکس JHQ

JHQ  نسل جدید گیربکس هاي دستی است و ایران جزو اولین کشورهاي تولید کننده آن خواهد بود. با توجه به کیفیت بالا و تکنولوژي به روز، امکان صادرات این محصول از ایران نیز فراهم است. این گیربکس براي تمامی خودروهاي سواري رنو (چه محصولاتی که در حال حاضر تولید می شوند و چه محصولات آینده) در ایران قابل استفاده است.

شرکت رنو فعالیت خود را از سال 2003 میلادي در ایران آغاز کرده و در حضور مستمر و بدون وقفه خود در ایران تا کنون سه پروژه عمده تولید تندر 90 ، تندر 90 پیکاپ و رنو ساندرو را راه اندازي کرده و به زودي دو محصول جدید ساندرو استپ وي و فیس لیفت تندر 90 را روانه بازار خواهد کرد. این شرکت در فاز جدید فعالیت خود در ایران، برنامه ویژه اي براي پرورش قطعه سازان ایرانی و افزایش درصد داخلی سازي دارد.

پیمان کارگر، مدیر عامل رنو پارس و مدیر بخش آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو درباره اولویت هاي سه گانه رنو در ایران می گوید: ” سه اولویت اصلی رنو در ایران تولید قطعه و خودرو با کیفیت، استفاده از ظرفیت هاي قطعه سازان ایرانی براي بالا بردن میزان داخلی سازي و همچنین توسعه صادرات قطعه و خودرو از ایران به سایر کشورهاست”

به گفته کارگر، میزان داخلی سازي خودروهاي تندر 90 ، ساندرو و تندر 90 پیکاپ در حال حاضر به ترتیب 60 و 38 و 32 درصد است. برنامه رنو براي همه بازارهاي استراتژیک از جمله ایران، افزایش درصد داخلی سازي به 80 % است.

این امر مستلزم تلاشی بی وقفه براي آموزش قطعه سازان و توامندسازي آنها است و برنامه اي بلند مدت است. رنو اراده جدي براي تحقق برنامه خود در ایران را دارا است.
چندي پیش با برگزاري همایش توانمندیهاي قطعه سازي ایران در پاریس، رنو باب آشنایی قطعه سازان ایرانی با مقامات رنو- نیسان را باز کرد تا نخستین گام در راستاي پیوستن قطعه سازان ایرانی به زنجیره جهانی تامین رنو نیسان برداشته شود. اکنون با راه اندازي خط تولد گیربکس چرخشگر، رنو عزم جدي خود براي افزایش داخلی سازي و حضور پررنگ خود در ایران به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروي ایران را به نمایش گذاشته است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی