پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Ario-سایپا_آریو

رکورد تولید آریو شکست

داریوش ضیاء معاون برنامه ریزی شرکت بن رو اعلام کرد: رکورد تولید روزانه خودرو سواری آریو با تولید ۵۰ دستگاه در هفته گذشته شکسته شد. ضیاء تصریح کرد:  شرکت خودرو سازی بن رو با برخورداری از نیروی کار متخصص و پتانسیل های موجود درصورت تامین قطعات ، آمادگی لازم برای تولید بیشتر محصولات را دارد. […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۵

داریوش ضیاء معاون برنامه ریزی شرکت بن رو اعلام کرد: رکورد تولید روزانه خودرو سواری آریو با تولید ۵۰ دستگاه در هفته گذشته شکسته شد.

ضیاء تصریح کرد:  شرکت خودرو سازی بن رو با برخورداری از نیروی کار متخصص و پتانسیل های موجود درصورت تامین قطعات ، آمادگی لازم برای تولید بیشتر محصولات را دارد.

معاون برنامه ریزی بن رو یادآور شد:پیش بینی میشود با افزایش ورود پک های CKD آریو از شهریورماه سال جاری به رکوردهای تولیدی هفتگی و ماهیانه هم دست یابیم.

گفتنی است خودرو آریو از لحاظ کیفی، فنی و اقتصادی در سطح مطلوب قراردارد که از مولفه های مناسبی برای  استفاده در ناوگان حمل و نقل شهری برخوردار است و با توجه به  این ویژگی ها  با استقبال سازمان تاکسی رانی کشور  مواجه شده و بر اساس یک تفاهم نامه برای خدمات دهی هرچه بهتر به هموطنان در اختیار رانندگان تاکسی  قرار گرفته است.

در مورد آریو بیشتر بدانید:

شرکت زوتی چین در سال ۲۰۱۲، 300Z را معرفی کرد. خودرویی که طراحی آن کپی کاملی از تویوتا آلیون ۲۰۰۷ است و اتفاقا به تازگی دستخوش یک فیس‌لیفت جزیی شده. البته فعلا خبری از عرضه نسخه فیس‌لیفت داخل کشور نیست. شرکت سایپا نام 300Z را نخست به 300S و سپس آریو تغییر داد. این خودرو در حال حاضر بزرگ‌ترین سدان زوتی است که در ایران با رقبایی نظیر فاو بسترن، جک 5J و جیلی 7EC رقابت می کند. طراحی آریو از آنجا که شباهت بسیاری با تویوتا آلیون دارد، در کل هماهنگ و زیباست.  جالب است بدانید که شاسی آریو نیز از تویوتا به عاریت گرفته شده است.

فضای کابین جادار و راحت است و صندلی‌ها از پوشش چرم مصنوعی برخوردار هستند. طراحی پنل درها و کنسول جلو نسبتا زیبا و چشم‌نواز است، اما در این میان از فرم قدیمی و از مدافتاده مجموعه صفحه نمایش‌گر جلو نمی‌توان گذشت. کیفیت مونتاژ قطعات کابین قابل قبول است و می‌توان کابین را ترکیبی از قطعات بی‌کیفیت و باکیفیت خطاب کرد. چراکه در این قسمت هم قطعات پلاستیکی خشک و بی‌کیفیت به چشم می‌خورند، هم قطعات مرغوب با کیفیت دلچسب. شیب صفحه کیلومترشمار باعث شده تا هنگام حرکت تشخیص سرعت خودرو کمی سخت باشد و نورپردازی این قسمت، خوانایی آن‌را تحت شعاع قرار داده. صندلی‌ها نیز نسبتا خشک هستند و راحتی مناسبی در اختیار سرنشینان قرار نمی‌دهند. البته ایرادی به فضای پا و سر صندلی‌ها وارد نیست و از این نظر آریو نمره قبولی را به خود اختصاص می‌دهد. عایق‌بندی کابین ضعیف است و هنگام شتاب‌گیری و حرکت در دورهای بالا، صدای نه‌چندان زیبای پیشرانه سرنشینان را آزار می‌دهد. دید به اطراف اما مناسب است و وجود آپشنی هم‌چون دوربین دید عقب، فرایند پارک کردن را آسان کرده است.
زوتی برای 300Z ابتدا از پیشرانه ۱.۵ لیتری میتسوبیشی استفاده کرده بود که چندان مورد استقبال واقع نشد و به سرعت جای خود را به پیشرانه دیگری از خانواده پیشرانه‌های میتسوبیشی داد که این‌بار با یک گیرباکس ۴ سرعته تیپ‌ترونیک جفت شده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری آریو همان پیشرانه‌ای است که در میتسوبیشی لنسرهای مونتاژ شده در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه ۱۱۷ تا ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. آریو نیز در شتاب‌گیری هم‌چون دنا با ضعف‌هایی مواجه است و کندی گیرباکس باعث شده تا در شتاب اولیه خودرو سنگین و تنبلی به نظر برسد.
هم‌چنین گیرباکس در معکوس دادن و حتی سبک کردن دنده نیز دقت کافی ندارد و راننده را ناامید می‌کند. اما تعویض دنده‌ها کاملا نرم انجام می‌شود و خبری از ضربه در هنگام تعویض دنده‌ها نیست.
نرمی بیش از حد سواری آریو باعث شده تا قابلیت مانورپذیری مناسبی نداشته باشد. اما همین سواری نرم نظر خانوده‌های ایرانی را به سوی خود جلب می‌کند. آریو موفق شده تا ۵ ستاره موسسه ایمنی NCAPC را کسب کند و از ۶ عدد ایربگ بهره می برد. هم‌چنین صندوق بار بزرگ و مصرف سوخت مناسب، از دیگر نقاط مثبت مهمان چینی سایپا به شمار می‌روند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی