پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی

معاینه فنی جدید و نحوه صدور و استفاده در طرح ترافیک

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران جزئیات مصوبه جدیدشورای شهر در مورد معاینه فنی خودروهای پایتخت نشینان را تشریح کرد. ولی آذروش با اشاره به مصوبه جدید شورای شهر تهران و بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی مدیریت شهری در ارتباط با آلودگی هوای کلانشهر تهران است گفت: حل این […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران جزئیات مصوبه جدیدشورای شهر در مورد معاینه فنی خودروهای پایتخت نشینان را تشریح کرد.

ولی آذروش با اشاره به مصوبه جدید شورای شهر تهران و بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی مدیریت شهری در ارتباط با آلودگی هوای کلانشهر تهران است گفت: حل این معضل مستلزم اقدامات و تصمیمات فوری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تلاش‌ها و اقدامات اجرایی خوبی توسط دولت و شهرداری تهران انجام شده است گفت: یکی از این راهکارها که با مطالعات راهبردی شهرداری تهران و استفاده از الگوهای موفق کشورهای پیشرفته در سطح جهان انجام شده و به تصویب شورای ترافیک تهران رسیده است. نام این طرح “مناطق کم انتشار آلایندگی” می باشد.

آذروش با بیان اینکه طبق این طرح، تردد خودروها در مناطق مشخص بر اساس سطح تکنولوژی تولید، سن خودرو و وضعیت معاینه فنی طبقه‌بندی و بر آن اساس مجوز صادر می‌شود گفت: در همین راستا با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز لایحه ساز و کار صدور، نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها و برخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای شهر در احساس مسئولیت نسبت به حل معضل آلودگی هوا در شهر تهران به عنوان یک مطالبه عمومی، گفت: بر اساس ماده 2 این لایحه، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین (اعم از پلاک دولتی شخصی و نظامی ) که در حوزه استان تهران شماره گذاری شده اند و قصد تردد در منطقه رینگ زوج و فرد (رینگ سبز طرح مناطق کم انتشار آلایندگی) را دارند موظف هستند جهت اخذ معاینه فنی تنها به یکی از مراکز مکانیزه شهر تهران مراجعه کنند و خودروهای فاقد معاینه فنی شهر تهران نیز توسط دوربین های نظارت تصویری شناسایی شده و در نهایت به صورت نرم افزاری اعمال قانون و قبض جریمه همراه نداشتن برگه معاینه فنی برای کلیه این خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می شود.

آذروش درپاسخ به سوالی در مورد خودروهایی که از مراکز مجاز معاینه فنی از سایر شهر های استان تهران کارت و برچسب معاینه فنی دریافت کرده‌اند نیز گفت: اطلاعات گواهی معاینه فنی صادره از مراکز مجاز معاینه فنی مستقر در سایر شهرهای استان تهران به شرط اینکه به روش مکانیزه انجام شده و اطلاعات آن به صورت برخط (آنلاین) در اختیار ستاد معاینه فنی خودورهای تهران قرار داده شده باشند، در سامانه اطلاعاتی این ستاد درج و به عنوان معاینه فنی معتبر قلمداد می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی