پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایرتویا_تویوتا_لوگو

ادعای ایرتویا در خصوص فراخوان محصولات تویوتا در ایران

شرکت ایرتویا به عنوان نماینده تویوتا در ایران اعلام کرده که همواره و همگام با سیاست‌های کمپانی مادر، به صورت جدی فراخوان‌های مرتبط با خودروهای ارائه شده به ایران را در راس برنامه‌های خود قرار داده است. شرکت ایرتویا، به عنوان متولی رسمی کمپانی تویوتا موتور کورپوریشن در ایران در مورد دلیل عدم فراخوان خودروها […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

شرکت ایرتویا به عنوان نماینده تویوتا در ایران اعلام کرده که همواره و همگام با سیاست‌های کمپانی مادر، به صورت جدی فراخوان‌های مرتبط با خودروهای ارائه شده به ایران را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

شرکت ایرتویا، به عنوان متولی رسمی کمپانی تویوتا موتور کورپوریشن در ایران در مورد دلیل عدم فراخوان خودروها در ایران توضیحاتی را ارائه و اعلام کرده که این شرکت همواره سعی کرده است مطابق با آخرین استانداردهای کمپانی تویوتا ژاپن در خدمت هموطنان باشد.

بر این اساس، شرکت ایرتویا اعلام کرده که همواره و همگام با سیاستهای کمپانی مادر، به صورت جدی فراخوانهای مرتبط با خودروهای ارائه شده به ایران را در راس برنامه‌های خود قرار داده و آن را دنبال کرده است و فراخوانهای زیر که به صورت عمومی اطلاع رسانی شده‌اند، تنها بخشی از فراخوانهای سالهای اخیر بوده‌اند که ایرتویا در آن صاحبان خودروهای تویوتا در ایران را جهت حل عیب فرا خوانده است:

نام کمپین خودروهای مورد فراخوان  زمان اجرا
سرویس کمپین تعویض یا گریسکاری سوئیچ بالابر کرولا و کمری (مدل 2007 و 2008) سال 1393 و 1394
سرویس کمپین تعویض اسپرال کیبل (سیستم ایربگ) کمری مدل 2007 -2008 سال 1393

بر اساس اطلاعیه ایرتویا، فراخوانها معمولا نه برای تمامی محصولات و تمامی مدلها که اصولا برای نوع خاصی از خودروها که برای منطقه خاصی تولید شده‌اند کاربرد دارد. برای مثال، فراخوان می‌تواند در رابطه با ایربگ کمری هایی باشد که در فاصله سالهای 2009 تا 2011 و در کشور ایالات متحده به فروش رفته‌اند. کمری‌های ارائه شده برای کشوری می تواند مشمول فراخوان باشد، در حالیکه برای کشوری دیگر و در منطقه ای دیگر، شامل حال فراخوان نشود. لذا صرف انتشار خبری تحت عنوان ” تویوتا دو میلیون دستگاه از خودروهای خود را فراخواند” نباید بلافاصله انتظار فراخوان همان خودروها در ایران را داشت؛ چرا که همانگونه که توضیح داده شد، ممکن است شماره شاسی‌های صادر شده به ایران در آن فاصله زمانی مشمول این فراخوان نبوده باشند.

علاوه بر موارد بالا مساله ای که نمی توان به سادگی از کنار آن رد شد، بحث تحریمهای غرب علیه ایران است که به تازگی در حال گشایش است. آنچه که روشن است، ارتباطات سازمانهای ایرانی با جهان در زمان تحریمها دشوار و ناهموار بوده است؛ هرچند، ارتباط 44 ساله بین ایرتویا و شرکت تویوتا ژاپن با وجود تمامی این دشواریها هیچگاه قطع نشده و همانگونه که ذکر شد، چندین مورد از فراخوانهای بزرگ کمپانی تویوتا همزمان در زمان اوج تحریم‌ها و در سالهای 1393و 1394 اجرا شده‌اند که این نیز خود صحه‌ای دیگر بر تعهد ایرتویا به ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به مشتریان خود است.

فراخوان خودروها در ایران بی سرو صدا انجام می شود

چیزی به اسم فراخوان خودرو در ایران وجود ندارد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی