پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارت اول پورشه باکسترهای جدید در گمرک شهریار (مرداد 95) (2)

پای پورشه باکستر جدید به ایران رسید+عکس های اختصاصی

بعد از گمانه زنی ها بالاخره پارت اول پورشه باکسترهای جدید وارد شده به گمرک رسید. پورشه به تازگی برای این خودرو از پیشرانه های 2 و 2.5 لیتری نیز استفاده می کند و از این نظر باکستر جدید تضادی با قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ندارد. با تغییر قوانین و منع […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

بعد از گمانه زنی ها بالاخره پارت اول پورشه باکسترهای جدید وارد شده به گمرک رسید. پورشه به تازگی برای این خودرو از پیشرانه های 2 و 2.5 لیتری نیز استفاده می کند و از این نظر باکستر جدید تضادی با قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ندارد.

با تغییر قوانین و منع واردات خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی، عملا امکان ورود محصولات پورشه به ایران به دلیل حجم موتور بالاتر از میزان تعیین شده منتفی شد. اما امسال کمپانی پورشه با معرفی 718 باکستر که در واقع فیس لیفتی از نسل سوم این خودرو است، از به کارگیری پیشرانه های کم حجم جدید خبر داد.

این مدل که در دو نسخه استاندارد و S تولید می شود به موتورهای 2 و 2.5 لیتری مجهز شده است و به همین دلیل تضادی با قانون منع واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالای 2500 سی سی ندارد.

وارد کنندگان با درک این موضوع اخیرا اقدام به اخذ مجوز و ثبت سفارش هر دو مدل پورشه باکستر جدید کرده اند. همین امروز تصاویری از پارت اول باکسترهای وارد شده به کشور در گمرک شهریار دیده شد و پای این رودستر اسپرت بار دیگر به ایران باز شد.

باکستر ترکیبی از دو کلمه boxer (موتور تخت) و roadster (خودرویی با دو صندلی و سقف بازشو) است. نامگذاری این مدل و استفاده از موتورهای 4 سیلندر تخت ریشه در دهه 60 میلادی دارد.

نسخه استاندارد باکستر با موتور 2 لیتری 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده جوان خود می گذارد. چنانچه این قدرت با استفاده از گیربکس دستی به چرخ ها منتقل شود، در صورت فشردن پا بر روی پدال گاز بعد از 5.1 ثانیه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته خواهد شد.

این در حالی است که در صورت سفارش گیربکس PDK و PDK Sport Chrono به ترتیب برابر با 4.9 و 4.7 خواهد بود. اگر مسیر مستقیم بوده و شتاب گیری تا انتها صورت گیرد، عقربه سرعت سنج 718 باکستر توانایی نمایش 275 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

موتور نسخه S که مدل اسپورت تر محسوب می شود، 2.5 لیتر حجم دارد. این موتور توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را داراست. شتاب صفر تا صد این مدل با گیربکس دستی برابر با 4.6 ثانیه، با گیربکس PDK برابر با 4.4 ثانیه و با PDK Sport Chrono برابر با 4.2 ثانیه است که در صورت ورود به کشور آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در خیابان ها تبدیل می کند. اگر مسیر مستقیم برای نسخه S نیز فراهم شود، دستیابی به حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت امکان پذیر خواهد بود.

نکته ای که ذکر آن به شدت ضروری است اینست که 718 باکستر استاندارد با گیربکس PDK در 100 کیلومتر 6.9 لیتر سوخت مصرف می کند، برای نسخه S این رقم 7.3 لیتر اعلام شده که از بسیاری از خودروهای داخلی با توانی بسیار پایین تر کم مصرف تر است!

در بحث آلایندگی نیز این خودرو در نسخه های مختلف بین 158 الی 184 گرم  CO2 در هر کیلومتر از خود برجای می گذارد که با توجه به معیارهای کنونی میزان کمی به شمار به می رود.

پورشه 718 باکستر استاندارد در آلمان 53,646 یورو و در آمریکا حدود 56 هزار دلار قیمت گذاری شده است. 718 باکستر S نیز در سرزمین مادری 66,141 یورو و در آن طرف دنیا حدود 68 هزار دلار قیمت دارد. این که این خودروها با چه قیمتی در ایران ارایه می شوند، از فرمولی منطقی پیروی نمی کند و هنوز قیمت دقیقی برای آن ها مشخص نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی