پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین

مصرف بیشتر بنزین بعد از تک نرخی شدن

پس از گذشت حدود دو هفته از آزادسازی بنزین ، بررسی‌ها نشان می دهد که طی این مدت مصرف سوخت نه‌تنها کاهش نیافته بلکه در روزهای ابتدایی اعلام قیمت های جدید مصرف نسبت به هفته های پس از تعطیلات نوروزی بیشتر هم شده است. با واریز نشدن سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی زمزمه های آزاد […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

پس از گذشت حدود دو هفته از آزادسازی بنزین ، بررسی‌ها نشان می دهد که طی این مدت مصرف سوخت نه‌تنها کاهش نیافته بلکه در روزهای ابتدایی اعلام قیمت های جدید مصرف نسبت به هفته های پس از تعطیلات نوروزی بیشتر هم شده است.

    با واریز نشدن سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی زمزمه های آزاد سازی نرخ سوخت آغاز شد تا اینکه مشخص شد که از پنجم خردادماه بنزین معمولی با نرخ 1000 تومان و بنزین سوپر با قیمت 1200 تومان عرضه می شود و سهمیه بنزین خودروهای شخصی باقیمانده از ماه های قبل تا پایان شهریور ماه معتبر است.

    علاوه بر این سهمیه بنزین تاکسی ها ، وانت بارها و سایر خودروهای عمومی نیز که بامداد اول خرداد ماه واریز شده بود باطل شد.

    بر این اساس در اولین هفته اعلام آزادسازی قیمت بنزین (هفته منتهی به هشتم خرداد ماه) مصرف بنزین کشور به بیش از 76 میلیون لیتر رسید که نسبت به کلیه هفته های پس از تعطیلات نوروزی رکورد جدیدی بود. این در حالی است که میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ١٥ خرداد ماه امسال که 10 روز از آزاد سازی بنزین گذشته است به مرز ٧١ میلیون لیتر رسیده است.

    بنا بر این گزارش میانگین مصرف روزانه بنزین قبل از آزادسازی قیمت و تا انتها اردیبهشت ماه نیز، ٧١ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتری بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ٢,٢ درصدی برخوردار شده است.

    با توجه به آمار کاملاً مشخص است که در هفته های ابتدایی آزاد سازی نرخ بنزین که آن به عنوان روشی برای ساماندهی و صرفه جویی مصرف یاد می شود ، مصرف این فراورده نفتی کاهش نیافته است. اما شایان ذکر است که این افزایش مصرف ممکن است از ترس سوخت شدن بنزین های ذخیره شده در کارت ها باشد به همین جهت باید چندی دیگر دوباره بر میزان مصرف بنزین و تاثیرات این عمل بازنگری نمود.

    برچسب‌ها : بنزینسوخت

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی