پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس میباخ ویژن 6

درباره مرسدس میباخ ویژن 6 بیشتر بدانید+ عکس

پس از تیزرها و تصاویر مبهمی که از مرسدس میباخ ویژن 6 منتشر شده و این کوپه عجیب و غریب را بر سر زبان ها انداخت، این کوپه کانسپت بالاخره به طور رسمی رونمایی شد. ابعاد مرسدس میباخ ویژن 6 عبارت است از ۵۷۰۰ میلی متر طول، ۲۱۰۰ میلی متر عرض و ۱۳۲۸ میلی متر ارتفاع. هرچند طول […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۵

پس از تیزرها و تصاویر مبهمی که از مرسدس میباخ ویژن 6 منتشر شده و این کوپه عجیب و غریب را بر سر زبان ها انداخت، این کوپه کانسپت بالاخره به طور رسمی رونمایی شد.

ابعاد مرسدس میباخ ویژن 6 عبارت است از ۵۷۰۰ میلی متر طول، ۲۱۰۰ میلی متر عرض و ۱۳۲۸ میلی متر ارتفاع. هرچند طول آن به اندازه رقم ۶ متر گفته شده در تبلیغات نبود اما هنوز هم یک کوپه بسیار بزرگ است.

با وجود چنین ابعاد عظیمی آرایش داخلی سرنشینان آن به صورت ۲+۲ خواهد بود و ورود و خروج به داخل آن از طریق درب هایی است که به صورت گالوینگ و از بالا باز می شوند. داخل کابین راننده و سرنشینان با یک داشبورد محدب احاطه شده اند. این فضا به گونه ای طراحی شده که احساس حضور در یک سالن ۳۶۰ درجه را به انسان القا می کند.

سرنشینان در صندلی‌های عمیق نشسته و از طریق سیستم واقعیت مجازی می‌توانند تمامی اطلاعات را روی شیشه جلو مطالعه کنند. با این ‌وجود درحالی‌که مرسدس بنز در مدل‌های تولیدی خود به‌آرامی در حال کنار گذاشتن صفحه آمپرهای سنتی و استفاده از نمایشگرهای لمسی بجای آن است اما در کانسپت مرسدس میباخ ویژن ۶ همچنان دو دایره سنتی صفحه آمپر وجود دارد. جهت افزایش جنبه‌های لوکس خودرو نیز در جای‌جای اتاق از تریم‌های چوبی متعددی استفاده‌شده است.

گوردن واگنر مدیر طراحی دایملر درباره ظاهر کشیده این میباخ میگوید : « طراحی آن بسیار هوشمندانه بوده و شکل آئرودینامیک آن کاملا در راستای فلسفه طراحی ما قرار دارد. »

مرسدس میباخ ویژن 6 بر روی چرخ های بزرگ ۲۴ اینچی آلیاژی سوار شده که پیش از این در کانسپت IAA که در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شده بود نیز بکار گرفته شده است. ترکیب آئرودینامیک این چرخ ها در کنار پره های آلومینیومی ظاهری متفاوت به آن بخشیده است.

در زیر درب صندوق کشیده آن فضایی برای قرار گرفتن دو چمدان مسافرتی در نظر گرفته شده که به طور اختصاصی برای این میباخ تولید شده اند. همچنین در پشت شیشه عقب فضای کوچکی برای قرار گرفتن دو شیشه مشروب وجود دارد.

برای هریک از چرخ های این کانسپت از یک موتور الکتریکی استفاده شده که مجموعا ۵۰۰ کیلووات قدرت تولید میکند. گفته شده شتاب صفر تا صد این کوپه کانسپت در حدود ۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی در کف خودرو جاسازی شده که به گفته مقامات دایملر میتواند انرژی لازم برای حرکت خودرو را طی ۵۰۰ کیلومتر تامین کند. میباخ ویژن ۶ از شارژ جریان مستقیم سریع پشتیبانی میکند. با استفاده از این روش میتوان انرژی لازم برای صد کیلومتر مسافت را طی ۵ دقیقه در باتری های آن شارژ کرد. این کوپه کانسپت همچنین از قابلیت شارژ معمولی و شارژ وایرلس نیز برخوردار است.

عکس هایی از رونمایی مرسدس میباخ ویژن 6

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی