پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سردار تقی مهری

تصادفات رانندگی روزانه جان ۴۵ نفر را در ایران می‌گیرد

سردار تقی مهري با اشاره به اینکه 80 درصد  تصادفات فوتي  به دليل عدم توجه به جلو ، سرعت و سبقت غير مجاز و انحراف به چپ است، گفت: در ١٠ سال گذشته280 هزار  نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند و متاسفانه در 4 ماهه گذشته تصادف فوتی در شهرها […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۵

سردار تقی مهري با اشاره به اینکه 80 درصد  تصادفات فوتي  به دليل عدم توجه به جلو ، سرعت و سبقت غير مجاز و انحراف به چپ است، گفت: در ١٠ سال گذشته280 هزار  نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند و متاسفانه در 4 ماهه گذشته تصادف فوتی در شهرها افزایش پیدا کرده است.

رييس پليس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: روزانه ٤٥ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست مي دهند.

به گزارش خبرنگار عصر ایران، سردار تقی مهري با اشاره به اینکه 80 درصد  تصادفات فوتي  به دليل عدم توجه به جلو ، سرعت و سبقت غير مجاز و انحراف به چپ است، گفت: در ١٠ سال گذشته 280 هزار  نفر جان خود را در تصادفات رانندگي از دست داده اند و متاسفانه در 4 ماهه گذشته تصادف فوتی در شهرها افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: شماره گذاري خودروهاي صفرداخلی در 5 ماهه امسال نسبت به سال گذشته ٣٠درصد افزايش يافته است و در خودروهاي وارداتي نیز ١١درصد كاهش شماره گذاري داشتيم.

سردار مهری افزود: سال گذشته 373 هزار خودروي داخلي در 5 ماه شماره شد که امسال اين رقم به  486 هزار خودرو رسيد.

رييس پليس راهور ناجا از فعال شدن دوربين هاي  زوج و فرد از اول مهر ماه نسبت به كنترل معاينه فني خبر داد و گفت: خودروهايي كه فاقد معاينه فني باشند، 50 هزار تومان جريمه مي شوند.

به گفته سردار مهري ١٨ميليون خودرو در كشور وجود دارند كه 7 ميليون از آنها عمر زير5 سال داشته و نياز به معاينه فني ندارند.

خطوط قرمز پلیس

سردار مهری، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را خط قرمز  پلیس اعلام کرد و گفت: افرادی که مرتکب دو تخلف حادثه ساز به شکل همزمان شوند، خودرویشان به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.

به گفته وی، سرعت و سبقت غیر مجاز، انجام حرکات مارپیچ، تردد از شانه خاکی و حرکت خلاف جهت جزو خط قرمزهای پلیس در طرح تابستانی است.
وی از کاهش 4.8 درصدی شمار جانباختگان حوادث رانندگی در چهارماهه امسال در جاده‌ ها خبر داد و گفت: این آمار متاسفانه در شهر افزایش 3 درصدی داشت اما در مجموع میزان تلفات 2.8 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا از راه‌اندازی سامانه ای جدید برای کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه که در حال حاضر در محورهای تهران- قم- اصفهان و شیراز و مشهد به تهران فعال است، از فاصله یک کیلومتری تا پاسگاه پلیس راه عملکرد راننده کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه، سامانه پایش ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر نام دارد.

نصب 300 دوربین جدید در جاده‌ها

سردار مهری همچنین از نصب 300 دوربین جدید در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: این اقدام با کمک وزارت راه و شهرسازی و دولت انجام شده و تا پایان تابستان هم 300 دوربین دیگر نصب خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: برابر آمار پزشکی قانونی 71 درصد جانباختگان حوادث رانندگی، در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌ اند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس دیرکرد جرائم تا پایان سال 94 بخشیده شده است، اظهارکرد: این فرصتی است که قانون در اختیار متخلفان قرار داده و آنان تا آخر پاییز فرصت دارند که جریمه خود را پرداخت کنند.

توقف پلاک گذاری 6 خودروی گازسوز

سردار تقی مهری رييس پليس راهور ناجا نام این خودروها به این شرح است:

– سمند اس ایی
– سمند سورن ایکس یو 7
– پژو 206 اس ایی
– رنو ال 90 گاز سوز
– سایپا 131 و 132
– مزدا تک کابین و دو کابین

خودروهای گازسوز و پایه گازسوز این خودروها تا اطلاع بعدی شمارگذاری نمی شود.

این خودروها باید برابر مصوبه هیات وزیران استاندارد یورو 5 را دریافت می کردند که تاکنون انجام نشده است و بنابراین تا دریافت این استاندارد، پلاک گذاری آنها متوقف می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی