پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولوو XC90

با ولوو XC90 بیشتر آشنا شوید+جدول شرایط فروش

ولوو XC90 نماینده سرزمین وایکینگ‌ها در ایران است که علی‌رغم واردات محدودش، توانسته محبوبیت مناسبی در بازار ایران به دست بیاورد. افراموتور نماینده فروش محصولات ولوو در ایران، از آغاز پیش فروش XC90 مدل ۲۰۱۷ با سود مشارکت ۲۰ درصدی خبر داد. درباره ولوو XC90 بیشتر بدانید: با وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵

ولوو XC90 نماینده سرزمین وایکینگ‌ها در ایران است که علی‌رغم واردات محدودش، توانسته محبوبیت مناسبی در بازار ایران به دست بیاورد. افراموتور نماینده فروش محصولات ولوو در ایران، از آغاز پیش فروش XC90 مدل ۲۰۱۷ با سود مشارکت ۲۰ درصدی خبر داد.

درباره ولوو XC90 بیشتر بدانید:

با وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، پای اکثر شاسی بلندهای فول سایز از بازار ایران بریده شده. اما حضور یک شاسی بلند فول سایز با موتور جمع و جور، این خلاء را در بازار پر کرده است. ولوو XC90 نماینده سرزمین وایکینگ‌ها در ایران است که علی‌رغم واردات محدودش، توانسته محبوبیت مناسبی در بازار ایران به دست بیاورد.

اکثر ایرانیان ولوو را با کامیون‌ها و اتوبوس هایش می‌شناسند. قبل از انقلاب اسلامی، ولووهای ۱۴۴ و ۲۴۴ با طراحی جعبه‌ای و ساده در ایران شناخته می‌شدند. اما طراحی جدید محصولات ولوو کاملا مدرن و دلربا شده و حتی از آلمانی‌های خوش چهره نیز چیزی کم ندارد. XC90 به عنوان خودرو سال کشور آلمان و بهترین شاسی بلند سال ۲۰۱۶ از دید مجله موتورترند انتخاب شده.

ظاهر XC90چیزی در زیبایی کم ندارد و به سختی می‌توان از ترکیب کلی آن ایراد گرفت. چراغ‌های LED با طراحی بسیار خاص، فرم منحصر به فرد عمودی چراغ‌های عقب، سپرهای حجیم با جزییات دیدنی و جلوپنجره بزرگ با نشان معروف ولوو، از موارد قابل توجه در طراحی XC90 به شمار می روند. فرم اتاق جعبه‌ای شکل است اما به هیچ وجه ساده و تکراری نیست.

XC90 علاوه بر نسخه اسپرت R دیزاین، در دو تیپ تجهزاتی INSCRIPTION و MOMENTUM عرضه می‌شود. به لطف ارتفاع ۱.۷۷ متری و فاصله محوری ۲.۹۸ متر، فضای کابین XC90 کاملا جادار، دلباز و راحت است. نخستین چیزی که داخل کابین جلب توجه می کند، کیفیت فوق‌العاده متریال به کار رفته از چرم صندلی‌ها گرفته تا پوشش داشبورد و درها و تریم و تزیینات داخلی است.


ولوو XC90

دکوراتیو و چیدمان خاص و چشمنواز کابین نیز و شبیه هیچ یک از رقبایش نیست. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی در مرکز کنسول جلو نصب شده و چیدمان سایر ادوات کابین از نظم خاصی پیروی می کند. با توجه به اینکه XC90 یک شاسی بلند ۷ نفره است، حتی با باز بودن صندلی های ردیف سوم، باز هم فضای بار جادار و قابل استفاده‌ای دارد. با خواباندن صندلی های دو ردیف عقب، فضای بار به ۲۴۲۷ لیتر می‌رسد که برای جای دادن یک یخچال سایدبای ساید مناسب است! حتی برای دو صندلی آخر کابین نیز دریچه مجزا سیستم تهویه و جالیوانی در نظر گرفته شده است. XC90 از سیستم صوتی BOWERS AND WILKINS با قدرت ۱۴۰۰ وات و مجهز به ۱۹ اسپیکر بهره می‌برد.

البته اکثر آپشن‌های این شاسی بلند لوکس به صورت مجزا و با قیمتی بسیار بالا قابل سفارش هستند و در این زمینه، ولوو دست پورشه را از پشت بسته است. سامانه هد آپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز خودکار و رادارهای مختلف، سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو و ۷ عدد ایربگ نیز گپشه‌ای از تجهیزات ایمنی و کاربردی XC90 به شمار می‌روند.

برگ برنده XC90 زیر کاپوت غول پیکرش جای گرفته. پیشرانه‌ای که جواز ورودش را به کشور صادر کرده و باعث شده XC90 در ایران بی رقیب باشد. این شاسی بلند فول سایز در کمال تعجب از پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌برد!

این پیشرانه مدرن به دو پرخوران مجزا مجهز شده. یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر توان پیشرانه را تامین می‌کنند. سوپر شارژر نقش مهمی در جبران تاخیر یا لگ اولیه توربوشارژر دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۳۱۶ اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری‌اش از دور پایین ۲۲۰۰ در اختیار راننده است. حجم کم پیشرانه و استفاده از سیستم پرخوران باعث شده تا علی‌رغم قدرت مناسب و کشش دلچسب، این غول دو دیفرانسیل اشتهای چندانی در مصرف سوخت نداشته باشد و باک ۷۱ لیتری‌اش زود به زود خالی نشود. XC90 تنها ۶.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و یکی از ایمن‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران است.

شرایط فروش ولوو XC90 در ایران به شرح زیر است:
شرایط فروش ولوو XC90

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی